داستانهای یک فروشگاه
داستانهای یک فروشگاه

داستانهای یک فروشگاه

زبان....


 

 

 

 

بنده زبان انگلیسی نمی دانم یعنی فهم من از این زبان در حدی است که اگر کسی حرف بزند متوجه می شوم ولی نمی توانم جواب سلیس بدهم و یا برای خواندن مقالات علمی سایت های خارجی که مربوط به پایان نامه است مشکل دارم و باید یک دیکشنری کنار دستم باشد.......

این که بنده به زبان انگلیسی مسلط نیستم نه تنها برایم یک عیب است بلکه شخصا ان را نوعی توهین به خودم تلقی می کنم چون زبان انگلیسی فقط زبان مردم کشور امریکا یا انگلیس نیست بلکه هم زبان علم است و هم زبان رایج جهانی است شما پایت را که از این کشور بیرون بگذاری اگر زبان بلد نباشی عین گنگ ها می مانی حتی  در برخی کشورها زبان انگلیسی بیشتر از زبان مادریشان شنیده می شود مانند دبی که گرچه یک شهرعرب زبان است ولی بنده حتی از پلیس این کشور هم عربی نشنیدم و همه به انگلیسی صحبت می کردند....

یادم هست در سفری که اخیرا به دبی داشتم از کنار کافی شاپ ها رد می شدم خارجی ها نشسته بودند و قهوه می خوردند واقعا دلم می خواست بروم و کنار یکی از انها بنشینم و با انها حرف بزنم صحبت کنم ولی بنده مثل لال ها بودم حتی می خواستم با ان کارگر هندی خوش اخلاقی که اتاق را تمیز می کرد چند کلمه حرف بزنم که نمی شد.....

خلاصه که از ندانستن زبان تا به حال خیلی ازار دیده ام و فرصت زبان اموزی هم نداشته ام ولی ایشالله پروژه بعدی قطعا اموختن زبان خواهد بود و این جفایی است که سیستم اموزشی در حق ما کرده شما با یادگیری زبان یک دنیای جدیدی به رویت باز می شود من معتقدم برای کشف حقیقت هیچ راهی نداریم مگر اینکه از ان پوسته و حصاری که جغرافیای تولد برایمان ساخته خارج شویم و فکر نکنیم که" دنیا" ادمها "ارزشها" و "معنا" صرفا همین چیزهایی است که جلوی چشممان است و برایمان تعریف کرده اند و در مغزمان فرو کرده اند ما مجبوریم دوربین به دست بگیریم و دوردست ها را ببینیم تا دنیا و حقایقش را بهتر متوجه شویم و یکی از لنزهای این دوربین یادگیری زبان خارجی است.....

پیشنهاد من این است که ان ظلمی که سیستم اموزشی در حق ما کرده  برای بچه هایتان جبران کنید برای انها امکاناتی فراهم کنید که زبان بیاموزند  و اجازه دهید لااقل با یک هنر اشنا باشند اموخته های یک انسان مثل کسی می ماند که با یک کوله پشتی به سفر برود هر چقدر کوله پشتی اش غنی تر باشد سفر برایش اسانتر دلپذیرتر و پرمعناتر است دانستن زبان خارجی برای ارتباط با دنیا و خارج شدن از پیله ای که دور همه ما پیچیده شده لازم است و به نظرم ادمها باید به یک هنر ترجیحا یک ساز دلی  هم مسلط باشند  اگر روزی عاشق شدند و یا دلشان گرفت ویا تنها بودند و کسی نبود برایش درد و دل کند نوای ساز و یا شور  ان هنر انها را تسکین دهد.....

پی نوشت: دوستان برای اموزش زبان کتاب یا روشی پیشنهاد کنند.....


نظرات 16 + ارسال نظر
حمید سه‌شنبه 8 اسفند 1396 ساعت 08:15

سلام، سری کتابهای in use فکر کنم مال آکسفورد باشه، در ضمن کتاب فاخر اینگونه باید آموخت هم برای یاد گرفتن روش صحیح ه آموختن اثر سباستین لایتنر قویا توصیه میشه

درود به شما
اتفاقا کتابی که الان می خونم in use هست که کتاب خوبی هم هست....ممنون از لطفت

سارا... دوشنبه 7 اسفند 1396 ساعت 02:14 http://myhappyframes.blogsky.com/

سلام...

خوبی همشهری؟...

گفتی زیان و کردی کبابم........

قضیه کلاس زبان رفتن هام رو قبلا توی وبلاگم نوشتم... دوست داشتی... بخونینش...:

http://myhappyframes.blogsky.com/1395/11/25/post-54/%DA%A9%D9%84%D8%A7%D8%B3-%D8%B2%D8%A8%D8%A7%D9%86-

حرفای شما رو در مورد لزوم دونستن زیان ... کاملا قبول دارم ... و به همین خاطر هم بچه ها رو از سن کم کلاس گذاشتم... اما اونقدر عقل ندارن که درک کنند چقدر واجبه ......و هی بابت نرفتن به کلاس چون می زنند....... در ضمن کوچیکه میگه ...با گوش کردن به شعر و اهنگهای انگلیسی ... خیلی بیشتر از کلاس, زبان یاد گرفته...چه بدونم والا!!

درود به سارا خانم....
مهارت دانستن زبان به نظرم کاملا حیاتیه ولی متاسفانه بچه ها متوجه نیستند.....
حتما به پست شما سر می زنم

رهگذر مانند... یکشنبه 6 اسفند 1396 ساعت 18:07 http://yekzendegi.blog.ir

من تمام عمر کلاس زبان نرفته بودم و مجبور بودم قبل از ترک وطن سریع زبانمو جمع کنم.
در نتیجه حس شما رو میفهمم...
به نظرم تلاش برای تشخیص کلمات و اصطلاحات توی اهنگا و فیلما خیلی مهمه...
انگار دونه دونه کلمه و اصطلاح جمع بکنی تا زیاد بشه و بتونی باهاشون کارتو راه بندازی...
یه راه خوب سرچ کردن برای مجموعه اصطلاحات و ضرب المثل های انگلیسی یا راهنمای انگلیسی در سفر هست...اینا باعث میشن که ذهنتون با ساختار زبان انگلیسی اشنا بشه و سرعت یادگیریتون بالا بره.

راهنمایی خوبی بود. ....ممنون از لطفت

موج پنج‌شنبه 3 اسفند 1396 ساعت 10:40 http://http://delnevashtehae1moj.mihanblog.com

تنها چاره کار فیلم دیدن و داشتن پارتنر است که بتوانید با هم محاوره داشته باشید

ممنون از لطفت.....

عطیه پنج‌شنبه 3 اسفند 1396 ساعت 09:44

سلام بر دوست خوبمان.
ب نظر من اگر میخواید سریعتر پیشرفت کنید، حتی شده 6ماه کلاس برید تا بیس کار رو یاد بگیرید، بعد همونو گسترش بدید. بعنی میتونید مکالمات یا پاد کست گوش بدید. خوبی پادکستها اینه ک میتونید علاوه بر صدا، تکست رو هم دانلود کنید.
من جدیدا شروع کردم ترکی استانبولی یاد بگیرم و خودم با شعر شروع کردم . شعر رو گوش میدم و همزمان معنی رو میخونم، و بعدش کلاسای تلگرامی رو شرکت کردم. فعلا ک راضیم.
همه چی پشتکار میخواد. دکتر الهی قمشه ای یکی دوتا زبون رو توی فاصله خونه تا کلاس، کلاس تا کلاس و کلا توی راه یاد گرفتن. منظور اینه ک کافیه آدم بخواد و وقتش رو آزاد کنه تا بشه.

درود به عطیه خانم
منم هم فعلا همین کار رو می کنم و دارم کلاس می رم
ترکی استامبولی!؟
من اگه بعد از 100 سال تونستم انگلیسی یاد بگیرم ترجیح می دم زبان بعدی فرانسه باشه ....

سمانه چهارشنبه 2 اسفند 1396 ساعت 23:21

آنیو هاسیو مهرداد
ولش کن انگلیسی خز شده بیا کره ای یاد بگیر.
آنیو مهرداد

دیالوگ خیلی مهمه .فیلم زیاد ببین .دستت میاد

والا کره ای به درد من نمی خوره یعنی به درد شما می خوره!؟
این کامنت شما کمی طنز آمیز بود گفتم شاید نمی خواستی تایید بشه در ضمن خلط مبحث هم در اون دیده میشه ما از زبان انگلیسی صحبت کردیم شما در مورد زبان کره ای نظر دادید

سونا چهارشنبه 2 اسفند 1396 ساعت 19:11

ضمن درود و حال و احوالپرسى یه پیشنهاد هم دارم
من پدرم دبیر زبان انگلیسى بودن ولى ازون جایى که دبیر خیلى خوبى بود و همینطور راهنماى توریست بود هیچوقت براى ما وقت نداشت و مثال کوزه گر بود که از کوزه شکسته اب میخوره
مادرم هر سه ى ما رو زمانى که مدرسه میرفتیم کانون زبان ایران ثبت نام کرد
من بسیار از روش و کارشون راضی بودم زبان هر سه مون خوبه
زبان اموزى کار یه روز و دو روز نیست گول تبلیغات رو نخورید اون اموزشگاههایى که میگن ما بیشتر محاوره کار میکنیم فقط تبلیغات پوچ هست
گرامر کلید همه چى هست پایه س اونجا به شما گرامر یاد میدن و هر جلسه تعدادى لغت یاد میگیرید و مجبورید باهاشون جمله بسازید و امتحان بسیار سختى براى انتخاب استاد دارن یعنى معلم ساعتى دو سه هزار تومنى نمیارن
دو جلسه در هفته کلاس دارین و از الان اگه ثبت نام کنید به خودتون بگین سال دیگه همین موقع چقدر پیشرفت کردم
اصلا براى ابتداى کار کتاب و سى دى پیشنهاد نمى کنم چون ابتداى راه هستین بهتره لااقل ٥ ترم کانون ایران برید بعد از اون پایه پیدا میکنید و خودتون راحت یاد میگیرید لغتها راحت تر تو ذهنتون نقش میبنده اگه وقت داشتین هم که همون کلاس زبان رو ادامه بدید این پیشنهاد صدًدرصد تضمینى من هست که روى خودم و خواهر برادرم جواب داده هر سه هم ایلتس :تافل و جى ار اى دادیم هم اینکه خارج از کشور از همون روز اول تونستیم گلیمون رو از اب بیرون بکشیم و توصیه ى بعدى این هست که براى حرف زدن و برقرارى ارتباط اصلا خجالتى نباشید و تردید نکنید اشتباه داشتن تو زبان براى همه عادیه کسى نه بهتون میخنده و نه تو دلشون مسخره میکنه هر دفعه براتون راحت و راحت تر میشه در ضمن هر یزى دیدید سعى کنید یاد یگیرید از روى قوطى شامپو گرفته تا هر چیز دیگه سعى کنید خودتون رو درگیر کنید

درود به سونا خانم
ممنون از لطفت توصیه های خیلی خوبی بود...

بهروز چهارشنبه 2 اسفند 1396 ساعت 17:00

سلام مهرداد خان
حدود 5 سال پیش شروع کردم خودم به خواندن زبان انگلیسی. با کتابهای اینتر چینج شروع کردم . الان از وضع زبان خودم راضیم اما این رو هم بگم که مجبور بودم برای گرفتن نمره زبان بالا در ازمون ایلتس شرکت کنم و همین فشار باعث شد که پیشرفت کنم . وسط کار هم دو سه ترم رفتم آموزشگاه

درود به بهروز خان
ممنون از لطفت. ...

لیلی چهارشنبه 2 اسفند 1396 ساعت 12:37 http://leiligermany.blogsky.com

یکی از تمرین ها برای کسی که تا حدی زبان بلد هست داشتن پارتنره،اگر کمی زبان بلدید یعنی در حد حفظ لغت می تونین جمله سازی رو کار کنین و این مستلزم داشتن پارتنر هست،شما که اصفهان هم ساکن هستین و توریست زیاد به گذرتون می خوره،فقط اعتماد به نفس لازمه که فکر می کنم با دو ماه وقت گذاشتن در حفظ لغت به دست میاد،اول که آدم حرف می زنه هی فکر جمله بندی و قواعد هست ولی وقتی می بینه می تونه منظورش رو بفهمونه خوشحال میشه
وقتی با توریست حرف می زنین اولش متوجه نمیشین مخصوصا اگر nativeانگلیسی باشن پس بهتره با فرلنسوی ها و آلمان ها شروع کنین،آمریکایی ها لهجه شون بهتر از انگلیسی هاست و از همه بدتر هندی ها هستن که فهم انگلیسی شون کار خیلی دشواریه

ممنون از لطفت راهنمایی خیلی خوبی بود....

Zari چهارشنبه 2 اسفند 1396 ساعت 11:30

من تمام منابع پایان نامه ام انگلیسی بود و مثل شما باید با کمک دیکشنری ترجمه میکردم البته من میزدم تو گوگل ترنزلیت. اما بعدش متوجه شدم درک مطلبم بهتر شده اما زبان که بتونم باهاش ارتباط یگیرم اصلا بهبود نداشت. فیلم دیدن یه خرده سخته مخصوصا اینکه فیلم سینمایی باشه چون شما نوع دیالوگها را فقط تو دو ساعت داری بنظرم اگر خواستی اینکار را بکنی سریال انتخاب کن که عادت کنی به شخصیتها و نوع دیالوگها.....زبان خوندن و صحبت کردن برای من شاخ غول شده

ظاهرا کلاس کافی نیست و باید خیلی کار کزد.....ممنون از لطفت. ..

سهی چهارشنبه 2 اسفند 1396 ساعت 09:15

تضمین می کنم خود پایان نامه شما را چند قدم پیش می برد.
بسیار فیلم ببنید و سعی کنید بنویسید برای سلیس حرف زدن فقط مغزتان باید عادت کند آموزش فایده ندارد تنها حسنش اینست که مجبور می شوید سرکلاس حرف بزنید

جالبه که تماشای فیلم خیلی توصیه میشه....ممنون از لطفت. ..

پویا چهارشنبه 2 اسفند 1396 ساعت 01:24

بنده به مدت نسبتا طولانی کلاس زبان رفتم ولی هیچ چی مثه بازی ها و فیلما بهم کمک نکرد.سایتای خارجی هم زیاد سر میزنم.به نظرم همه اینا کناره هم خیلی خوبه

ممنون .....ظاهرا تماشای فیلم خیلی موثره....

مهسا سه‌شنبه 1 اسفند 1396 ساعت 20:38

خیلی خوبه دوست دارید زبان انگیلسی رو یاد بگیرید!
من لیسانس‌ ادبیات انگلیسی دارم، و قبل از دانشگاه هم دوره های‌ کانون زبان ایران رو گذروندم و به شدت متدشون رو قبول دارم، سخت گیری دارن ولی اگر علاقه داشته باشید قطعن نتیجه میگیرید.
هر چند به عقیده من معلم هم در فرآیند یادگیری خیلی تاثیر داره.

ممنون از راهنماییت.....

ریحانه سه‌شنبه 1 اسفند 1396 ساعت 18:48

یک فیلم را انتخاب کنید که زیر نویس انگلیسی هم داشته باشد. بعد جمله جمله فیلم را اول گوش کنید. تکرار کنید. با زیر نویس چک کنید. توی دفتر بنویسید و حفظ کنید. (به دست آوردن معنی کلماتی که نمیدانید و ... جزیی از آن است)


برای من عالی بود. بهترین روشی بود که به کار گرفته بودم. باید بگم من انواع مدرک های زبان را دارم و الان زبانم الهی شکر سلیس هست. میخوام بگم راههای زیادی رفتم و این واقعا بهترین راه برای من بود.

ممنون از لطفت روش جالبی بود....

هانیه سه‌شنبه 1 اسفند 1396 ساعت 15:28

منم عاشق زبان هستم یکی از تصمیم های جدی ام یادگیری زبان به صورت مسلط هستم 8 سال تو مدرسه و چند واحد تو دانشگاه با نمره ای خوب زبان خوندیم دریغ از آموزش و یادگیری خوب

توی مدارس و دانشگاه‌ها چیزی به بچه ها یاد نمیدن....

بهروز سه‌شنبه 1 اسفند 1396 ساعت 13:42 http://rouzegarema.blog.ir/

تو زندگی آپارتمان نشینی امروز همین مونده که هر واحدی هم یه نوازنده داشته باشه تا شب و نصف شب که دلشون گرفت، بنوازند

آقا این چیزا رو پیشنهاد نده!

------
مکالمه می خوای؟ زبان نصرت رو گوش بده. برای آشنایی اولیه خوبه

به جای ممنوع کردن ساز باید دیوارها را عایق کرد اینجوری بهتره

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.