داستانهای یک فروشگاه
داستانهای یک فروشگاه

داستانهای یک فروشگاه

گلاب و چند پست کوتاه.....

 

 

پست اول :یکی از محسنات محرم این است که چهره واقعی بعضی ها مشخص می شود! مثلا چند روز پیش بازاریاب یکی از شرکتها که خانمی میانسال است برای سفارش پیش من امد از من خواست سفارش بگیرد که من ایشان را نشناختم و پرسیدم: شما؟ که او گفت یعنی شما بنده را نمی شناسید!؟ که گفتم به جا نمیارم!  بعدا که خودش را معرفی کرد چهره اش یادم امد و دلیل اینکه من ایشان را نشناختم این بود که ظاهرا بخاطر محرم ارایش نداشتند و چهره شان کمی عوض شده بود! و البته اشکال از بنده هم بود چون اخر وقت و نزدیک ظهر بود و بعلت خستگی ذهنم درست کار نمی کرد.....در هر حال جا داره همین جا از همه تولید کنندگان محترم لوازم ارایش تشکر کرده و به انها درود می فرستم!

پست دوم:شکر کمی ارزان شده یعنی شاید نسبت به اوج گرانی چند هفته پیش 20 درصد کاهش قیمت داشته و همه تولید کنندگانی که شکر از مواد اولیه محصولات انهاست مثل گز پولک و نبات حلوا ارده...قیمت محصولاتشان را متناسب با گرانی شکر گران کردند و حالا که شکر کمی کاهش قیمت داشته وقتی به انها می گوییم که حالا که شکر ارزان شده شما هم قیمت ها را کاهش دهید اول خودشان را به کری و نشنیدن می زنند! و اگر دوباره حرفت را تکرار کنی در جواب با تعجب می گویند: کی؟ چی؟ کجا؟ما هنوز شکر گران خرید داریم و یا کی گفته شکر ارزان شده به ما که خبرش نرسیده! و ....

پست سوم:یکی از ترفندهای فروش محصولات و کالاها مردانه زنانه کردن انهاست یعنی اینکه وقتی مثلا خمیردندان مردانه زنانه می شود یک خانواده به جای یک خمیردندان باید دوعدد بخرد یکی برای خانم و یکی برای اقا در حالیکه این تقسیم بندی ها اغلب بیهوده است مثلا خود ما اینجا چندین مدل اسپری مام و ادکلن می فروشیم و خود خانمها هم بعضا عطرها و اسپری های مردانه می خرند من تا به حال سیگار نکشیده ام ولی  نمی فهمم سیگار مردانه و زنانه یعنی چه البته سیگارهای ملایمی هست که مردان هم استفاده می کنند و این ربطی به جنسیت ندارد امروز دیدم یکی از شرکت ها لازانیا دخترانه و پسرانه هم تولید کرده!یعنی در بسته لازانیا دخترانه یک عروسک هست و در بسته پسرانه چند تیله یا ماشین پلاستیکی و نتیجه این می شود که اگر یک خانواده با دو بچه دختر و پسرش برای خرید می ایند به جای یک لازانیا باید دو تا بخرد چون اگر دخترانه اش را بخرد با اعتراض پسرش مواجه شده و دردسر می شود!

پست چهارم:مشتری داریم که یک پسر دارد که معلول ذهنی است شاید  چهارده و یا پانزده ساله باشد و به نسبت سنش پسر قد بلند و قوی هیکلی هم هست پدرش هروقت به فروشگاه می اید در حالیکه دستش را گرفته او را هم می اورد  گاهی اوقات ناگهان وسط فروشگاه داد می زند یا جیغ می کشد که پدرش با حرف او را ارام می کند مشتری دیگری هم داریم که زنی است دو دختر بزرگ دارد شاید هجده نوزده ساله باشند نمی دانم دوقلو هستند یا نه چون شباهتشان در حد دوقلوها نیست ولی همسن و سال به نظر می رسند و شاید گفتنش خوشایند نباشد ولی گاهی می بینم که اب از دهانشان سرازیر می شود و قد ان دو از مادرشان که انها را به دنبال خودش می کشد بلندتر است.....نمی دانم چه بگویم نمی خواهم بگویم که باید این صحنه ها را دید و خدا را شکر کرد که ما سالم هستیم چون قرار نیست با دیدن دردهای دیگران برای خودمان خوشحال شویم به این علت که ان درد را نداریم فقط می گویم  واقعا والدینشان زندگی سختی دارند .....

پست پنجم:در این چند روز تعطیلی تاسوعا و عاشورا تهران میهمان یکی از اقوام بودم و از انجا که این فامیل ما ادمهای مذهبی و معتقدی هستند توفیق شد که در این دو روز به چند مراسم برویم که برایم جالب بود و بهره بردیم  چون اگر در شهر خودم بودم شاید یا کتاب می خواندم و یا دوچرخه سواری می رفتم سفر روی من تاثیر زیادی می گذارد چون بزرگترین تفریح من در مسافرت دیدن و دقت در محیط و ادمهاست برای همین می توانم یک پست مفصل در چند قسمت بنویسم ولی شاید از ان صرفه نظر کرده و یا اگر فرصت شد یک پست کوتاه بنویسم ولی اگر بخواهم به یک مورد کوچک اشاره کنم می توانم از" گلاب" بگویم.... شربت می خوردی در ان گلاب بود حلوا و شله زرد می خوردی گلاب داشت خورشت قیمه بوی گلاب می داد در این چند روز بوی گلاب مرتب در شامه ام بود گلاب جز لاینفک مراسم های ترحیم و ایینی ایرانی است و این چیزی است که از نیاکان ما به ارث رسیده رمزش را نمی دانم ولی حتما گلاب  رازی در خودش نهفته دارد.....

نظرات 8 + ارسال نظر
سوسن همون سوگل سردرگم سابق سه‌شنبه 27 مهر 1395 ساعت 14:17

ارزون شدن شکرخبرخوبی بود
واینکه گلاب خاصیت آرامش بخشی داره اگه شب مشکل بی خوابی اومدسراغتون کافیه یه مقدارگلاب وبوکنید

برای شما که یک شیرینی پز حرفه ای و هنرمند هستید قطعا ارزانی شکر خبر خوبیه....

مرمری سه‌شنبه 27 مهر 1395 ساعت 00:02

دختری با اسانس احساس یکشنبه 25 مهر 1395 ساعت 19:40

سلام
- اکثر دوستای من وقتی محرم میشه هم آرایش صورتشون کمتر میشه هم حجاب معقول تری پیدا میکنن ولی خیلی از خانما و خیلی از آقایون قبل از محرم کلی به خودشون میرسن تا توی هیئت ها و دسته های عزاداری خوشگلتر و خوشتیپ تر به نظر بیان
--ای بابا وقتی جنسی گرون بشه ارزون شدنش جز محالاته
---اینم یه نوع ترفند بازاریابی و فروشه دیگه
----یکی از اقوام ما پسرش همچین مشکلی رو داره علاوه سختی هزینه های متفرقه ای برای درمان دارن که هر کس از عهده اش بر نمیاد
-----خواص گلاب محشره علاوه بر بوی خوبش که همیشه تو ذهن ادم میمونه

درود به شما
همانطور که گفتی ایام محرم بعضی ها دنبال فشن و مد هم هستند که اتفاقا در محرم امسال موارد جالبی از ان را دیدم که البته از ان می گذریم....

عطیه یکشنبه 25 مهر 1395 ساعت 12:04

راستی در مورد سرماخوردگیتون؛ امیدوارم ک خوب شده باشید الان، اما اگر بیشتر از 2هفته شد حتما برید دکتر. چون یا تبدیل ب آلرژی میشه، یا سینوزیت. من از پارسال پاییز مریضم. همه چیز از جمله عنبر نسا، آب پیاز و ... رو هم امتحان کردم خوب شه، اما نشد. مال من سینوزیت شده. اگر همون موقع رفته بودم دکتر الان اینجوری نشده بود

عنبرنساء و آب پیاز!
عجب معجون هایی!

عطیه یکشنبه 25 مهر 1395 ساعت 09:09

1- من دوستی دارم ک محرم مشروب نمیخوره. خوشحالم هنوز مردم معتقدن
2- کلا این مملکت همینطوره. 50درصد گرون بشه، بعد از اعتراض یا حتی کاهش قیمت موارد اولیه 20درصد ارزون میشه و در اون صورت هم خداروشکر میکنیم ک باز خوبه ارزون شد
3- هنر بازاریابی و فروش
4- خدا ب همشون صبر و پول بده. هزینه های درمانشون هم خیلی بالاس
5- ای گلاب شیطووووووووووووون

این کامنت نمونه خوبی از یک کامنت کامل و جامع و بی نقص بود!

مدادرنگى یکشنبه 25 مهر 1395 ساعت 00:35

دلم واسه قلمتون تنگ شده بود!

ممنون مداد رنگی

یاسمین یکشنبه 25 مهر 1395 ساعت 00:07

سلام
چون گلاب ضد افسردگی است ( کلا از خواص گل محمدی ایجادحس نشاط است)

درود به شما
درسته....البته شاید خواص دیگه ای هم داشته باشه....

اعظم 46 شنبه 24 مهر 1395 ساعت 21:59

سلام در مصرف گلاب رازی ست واون خاصیت آرامبخشی اونه

درود به شما
درسته.....ارامش بخش و هوشیار کننده....

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.