داستانهای یک فروشگاه
داستانهای یک فروشگاه

داستانهای یک فروشگاه

وقتی ادم تخم میزاره!


تا حالا فک کردید اگه ادم به جای بچه زا بودن مثل پرنده ها تخم میزاشت چی می شد!

 

سه زن در یک مهمانی کنار هم نشسته و مشغول صحبت هستند....

زن اول: شنیدی فخری تخم گذاشته!

زن دوم: خدا را شکر بالاخره بعد از چند سال دوا و درمون تونست تخم بزاره! راستی اشکال از خودش بود یا شوهرش؟

زن اول: نه بابا اشکال از خودش بود که بالاخره یک دکتر خوب پیدا کرد و تونست یک تخم بزاره چهار کیلو! حالا نه ماه باید روش بخوابه خدا کنه این نه ماه هم بخیر بگذره

زن سوم؛ باید توی این نه ماه حواسشو جمع کنه یه وقت تخمش ترک نخوره! و مرتب روش بخوابه تا دمای تخم ثابت بمونه و بچه به موقع به دنیا بیاد

زن دوم؛ واقعا سخته! فخری دو باره دیگه هم تخم گذاشت ولی تخمش لق در اومد! و بچه از توش بیرون نیومد دکترا می گفتند بچه توی تخم تلف شده!

زن سوم؛ می دونی شهلا جون زنها واقعا بد بختند با این همه مصیبت تخم بزارند! نه ماه روش بخوابند! ولی مردها چی هیچی دردسر بچه اوردن مال ما زناس

زن اول؛ حالا بازم خدا رو شکر اگه همین فخری مثل دوستم زهره بود چکار می کرد دکترا گفتند اشکال از شوهرشه می گن شوهره تخمش نمیشه! دکترا گفتند برای درمون شوهره باید روزی یک تخم شترمرغ اب پز بخوره! تا خوب بشه بی نوا زهره چقدر زجر کشید و هی تخم شترمرغ اب پز کرد و به خورد شوهره داد هیچ فایده ای هم نداشت

زن دوم؛ اره بابا بازم خدا رو شکر من که اگه شوهر کنم حاضرم بیست تا تخم بزارم! اخه من بچه خیلی دوست دارم

زن سوم؛ اره جون خودت وقتی یه تخم گذاشتی  .... و برای هر تخمی مجبور شدی نه ماه روش بخوابی اونوقت می فهمی تخم گذاشتن یعنی چه

زن دوم؛ والا مادر من هشت تا تخم گذاشت! و همشونو بزرگ کرد و همشونم برای خودشون کسی هستند هنوزم ماشاالله مثل شیر قبراق و سروحاله

زن اول؛ اونا زنای قدیمند که روغن حیوانی خورده اند و لباساشونو لب جوی اب می شستند اونا چه دخلی به ما دارن

زن اول؛ شنیدی تازگیا چکار می کنند زنا تخم هاشونو تو دستگاه می زارن و دیگه مجبور نیستند نه ماه روش بخوابند!

زن دوم؛ من که اصلا حاضر نیستم یه همچین کاری کنم می گن زنهایی که تخمشونو تو دستگاه می زارن بچشون در اینده دچار مشکلات روانی میشن! چون از حرارت طبیعی مادری محروم میشن!

زن سوم؛ اره والا واقعا چه ادمایی پیدا می شن حاضرن بخاطر رفاه خودشون بچشونو از حرارت طبیعی مادری محروم کنند راستی شنیدی جدیدا تخم ارایی مد شده!

زن اول: یعنی چی؟

زن سوم: یعنی اینکه نقاش میاد خونه و تخمو تمیز می کنه و روش نقاشی های قشنگ می کشه تا روحیه مادر عوض بشه!بعضی نقاش ها هم تا یه میلیون می گیرن و روی تخم نقاشی های قشنگ و هنری می کشن ولی اگه فقط بخوای رنگش کنی یه صد هزار بیشتر نمیشه!

زن اول: والا اون نقاشی های یه میلیونی که دیگه تجملاته! ولی کلا خیلی فکر خوبیه اخه تو شهر ما رسمه که مهمونها روی تخم یادگاری می نویسند! و این خواهر شوهر و مادر شوهرم مرتب روی تخم اولم متلک می نوشتند مادر شوهرم روش نوشت خوش اومدی مادرجان بعد ده سال! و خواهر شوهرم هم روش نوشت ایشالله که یه پسر کاکل زری از تو تخم بیاد بیرون اخه می دونست که شوهرم هوشنگ دلش دختر میخواد

زن دوم: اره این خیلی رسم بدیه من که وقتی تخم گذاشتم اجازه ندادم کسی بهش دست بزنه یا روش یادگاری بنویسه!

زن سوم: راستی شنیدی بهجت خانم تخم دوزرده گذاشته!؟ زن اول با خوشحالی میگه: خدا را شکر! این بهجت بی نوا هم خیلی دوا و درمون کرد و اخرش تخم گذاشت حالا چرا دو زرده؟

زن اول: بهجت می گفت تخمو بردیم سونوگرافی و دکتر گفته دو تا پسر تو تخمند که چند ماه بعد بیرون میاند!

زن دوم: اره منم شنیدم زنهایی که با روشهای جدید بچه دار می شن تخم دو زرده و سه زرده و حتی چهار زرده میزارن! جلل الخالق!

زن سوم: والا ما چهارتا تخم گذاشتیم سفید و گرد عین توپ فوتبال هیچ کسی هم از ما تشکر نکرد ولی دخترهای امروزی کلی دوا و درمون می کنند اخرش یه تخم بیضی می زارن! که ادم حتی نمی تونه نگاش کنه تازه معلوم نیست بچه از توش سالم بیاد بیرون

زن دوم: باز خدا رو شکر همیشه فکر می کردم که اگه ادم به جای تخم گذاشتن نه ماه حامله می شد و بچه به دنیا می اورد چقدر سخت بود نه ماه بچه تو شکمت باشه و انتظار بکشی ولی حالا راحت یه تخم می زاری و روزی چند ساعت روش می خوابی و خلاص واقعا دلم برای شیرها و ببرها و گربه ها و فیل ها که بچه زا هستند می سوزه

زن سوم؛ ای وای خواهر تو هم چه فکرایی به سرت می زنه نکنه دیوونه شدی و داری چرت و پرت می گی!

زن دوم: نه والا فقط داشتم بهش فک می کردم فقط همین!....

نظرات 35 + ارسال نظر
سایه چهارشنبه 5 اسفند 1394 ساعت 10:10 http://sandogche68.blogsky.com

سلام
خیلی دیر رسیدم به پست
من به خدا پیشنهاد میکنم سری بعد اگه خواست ورژن آدما رو عوض کنه قابلیت تخم گذاری رو به آقایون بده
چون الان خانوما سختی های حمل رو تحمل میکنن یه دورم آقایون یه نقش پررنگتری تو به دنیا اومدن بچه داشته باشن تا این همه خوش بحالشون نباشه

درود بر شما
بنده بشدت با این پیشنهاد مخالفم!

سمیرا یکشنبه 2 اسفند 1394 ساعت 20:08

نمی دونم شلید اشتباه میکنم ولی موافق نیستم.

همه حرف من این بود که پاپ بعنوان رهبر مذهبی یک میلیارد مسیحی فقط یک آدم معمولی بود که طلب شفا و رستگاری از او احمقانه بوده....،

سمیرا یکشنبه 2 اسفند 1394 ساعت 12:41

معذرت میخوام بابت نظر گذاشتن در اینجا در مورد پست بالا، می تونید تاییدش نکنید، با مفهوم کلی حرفتون در مورد اینکه بت سازی نکنیم کاملا موافقم ولی من سرچ کردم این خانم هرگونه رابطه عشقولانه رو تکذیب کرده دوستی نزدیک با رابطه فاسد فرق میکنه و به نظرم باید مراقب آبروی بندگان خدا بود آقا مهرداد عزیز

من شما را ارجاع می دهم به خبر اصلی که توسط شبکه بی بی سی منتشر شده که اگر در خبرگزاری فارس سرچ کنید خبر کامل را می بینید در مدارکی که اخیرا یا فت شده بیش از صدها عکس و نامه از روابط پاپ و این خانم به دست امده و من از شما سوال می کنم وقتی مثلا از رابطه دو نفر بیش از 200 عکس یا نامه موجود باشد مگر نمی شود این رابطه یک رابطه عادی باشد و البته به غیر از تکذیب انتظار نیست که حرف دیگری از ایشان بشنویم چون باید حافظ ابروی خودش و پاپ باشد....
دوم اینکه من هم در پست گفتم که من می پذیرم که ممکن است رابطه جنسی در کار نباشد ولی ما از پاپ صحبت می کنیم رهبر کاتولیک های جهان که در این مذهب رهبانیت یکی از ستون های این مذهب است اگر همان خبر را بخوانید در ان صفحه هست که عکسی از پاپ و ان خانم موجود است که ایشان خیلی راحت روی صندلی نشسته و از طرز نشستن ایشان صمیمیت زیاد ان دو قابل حدس است.....
من نمی گویم که ایشان خطا کار است بلکه می گویم رفتار ایشان در حد یک قدیس که پیروانش تصور می کردند نیست...

مدادرنگی یکشنبه 2 اسفند 1394 ساعت 00:47 http:// medadrangi65.blog.ir

میدونم به چه منظور اون کامنت دونی بالا رو بستی،هااااا!اما من این پایین نظر میدم
به نظره من پاپ ها تخم گزارن،چون هم زن ندارن،هم تکثیر میشن
بعد من همیشه یه سوالی برام مطرح بوده که آیا پاپ ها عقیمن از اول؟!یا بعدا خودشون رو به این درجه از معنویت:/ نائل میارن؟!!!

سوال شما سخت بود و من جوابشو بلد نیستم!

الی پنج‌شنبه 29 بهمن 1394 ساعت 09:50

سلام
خییلی بانمک بود .. واسه من که در حال حاضر دغدغه مادر شدن برای بار دوم رو دارم خییلی خوب بود
کلی خندیدم و تصورش هم شیرین بود
تخم را از ساعت 7ونیم تا 4 زیر بخاری گرم می کنیم از 4 به بعد هم خودمون گرم نگهش می داریم
اینجوری به کارمون هم لطمه نمی خوره

درود بر شما
البته کارشناسان معتقدند بخاری حتما باید برقی باشه چون بخاری گازی باعث میشه تخم دوده بگیره و بچه سبزه بشه!

ریحانه سه‌شنبه 27 بهمن 1394 ساعت 23:05

خوب بارداری برای خانومی که جوان (تازگی ها نوجوان) باشه و تو خونه باشه و استراحت و همه چیزش به جا باشه احتمالا شیرینه.
برای ما که مویی سپید کردیم در پس روزگار و هنگام بارداری باید عزا بگیرم حالا تا کی میتونم برم سر کار؟ از موقعیت عقب نیافتم؟ بچه رو بعدش چه کنم؟؟؟ خوب راستش حتی تصورش هم شیرین نیست!!
همون گرده افشانی بهتره :))))))))

نخیر!
بنده کلا با این روش مخالفم!

مبینا سه‌شنبه 27 بهمن 1394 ساعت 22:46

فکر کنم بله البته بیشتر جواب شما به یکی از دوستان باعث شد اونارو بنویسم.

مدادرنگی سه‌شنبه 27 بهمن 1394 ساعت 18:07 http:// medadrangi65.blog.ir

من همچنان معتقدم اگه قرار باشه تخمم خودمون بذاریم،دیگه شوهر لازم نداریم

نخیر!
اینجوری نمیشه!

مبینا سه‌شنبه 27 بهمن 1394 ساعت 15:17

جناب خلاق خان! لذت حضور کودکی پاک و زیبا و لطیف درون انسانی به نام مادر را هیچ چیزی به آدم نمیده و به تمام دنیا میرزه تجربه شیرین ، زیبا و بینظیر بارداری، همیشه دلم برای همسرم میسوزه که این حس و حال رو تجربه نکرد. بدون اغراق لذتهای زندگی واسه ما خانوما بسی بیشتر و اختصاصی تر است، سپاسگزارم از خالق مهربانم.

مثل اینکه شما این پست را خیلی جدی گرفتی!

زهره خاموش سه‌شنبه 27 بهمن 1394 ساعت 14:36

سلام بسیار جالب بود . جالبتر وقتی که شما با اصطلاحات خانم ها در رابطه با بچه آوری و ... مطلب را نوشتی .
یک توصیه در محافل مهمانی قسمت آقایان تشریف ببرید و از استراق سمع صحبت های خانم ها بپرهیزید.

درود بر شما
اتفاقا من در میهمانی ها از قسمت خانمها گریزانم ولی اطلاعاتمان به روز و کامل است!

مدادرنگی سه‌شنبه 27 بهمن 1394 ساعت 01:04 http:// medadrangi65.blog.ir

کجاش برخلاف طبیعته مهردادخان؟!
خب اگه قرار باشه خودمون تخم بذاریم،خودمونم روش بخوابیم تا دنیا بیاد،عملا بابای بچه از چرخه ی تولید مثل خارج میشه دیگه!میخوایمش چیکار؟!
از کجا معلوم بشه بابای بچه کیه؟!اصن بابا لازم نداره که!

همه پرندگانی که از تخم بیرون میاند بابا دارند! و نرها در چرخه تولید مثل حضوری فعال دارند!

ریحانه دوشنبه 26 بهمن 1394 ساعت 21:22

به نظرم در ادامه در مورد موضوع: "وقتی آدمها گرده افشانی میکنند و بچه دار میشوند" صحبت کنید.

گرده افشانی صفا نداره!
همون تخم گذاشتن بهتره!

ریحانه دوشنبه 26 بهمن 1394 ساعت 19:14

سلام آقا مهرداد. خوبید؟
آقا من در امر تبلیغات به در بسته خوردم! الان قصه اش رو براتون میگم. و اگر علتش رو میدونید بهم بگید!

یه مسابقه عکس هست، که من توی اون شرکت کردم. عکسها در اینستاگرام قرار میگیرن و هرکسی که لایک بیشتری بگیره برنده میشه. به طور نرمال هرکسی حدود ۱۰۰ تا لایک داره. ۲ نفر در عرض نیم ساعت (از آپلود کردن عکس) حدود ۵۰۰۰ لایک گرفتن که خوب من آشنا نیستم با اینستا، ولی گویا بقیه اعتراض کردن و گفتن اینا لایک رو خریدن! حالا به چه نحوی نمیدونم!
بعد من دیدم اینها مسابقه رو ناعادلانه کردند. و از طرفی عکس من پر از خلاقیت هست و اونها نه. یک عکس کاملا ساده.
من رفتم و کنار عکس نوشتم هر کسی بیشترین لایک رو برای این عکس جمع کنه، در صورت برنده شدن، ۱۰۰ هزار تومان بهش جایزه میدم.
راستش یعنی میخواستم نشون بدم که میشه لایک رو شرافتمندانه جمع کرد!
ولی اصلا اینطور نشد :))))))))))
نمیفهمم چرا جواب نداد!!! ایرانیا که پول مفت دوست دارن! ؟؟؟؟

راستی اینم لینک عکسم هست. دوست داشتید شما هم برید و به عکس من و یا هر کسی دوست داشتید رای بدید:

https://www.instagram.com/p/BBwRP47BfAq/?tagged=%D8%B9%DA%A9%D8%B3%D8%B4%D9%86%D8%A8%D9%87

درود به ریحانه خانم
ممنون از لطف شما
من عضو ایستاگرام نیستم و نمی دانم آیا می تونم به این آدرس وارد بشم چون با لب تاپ که نشد

مدادرنگی دوشنبه 26 بهمن 1394 ساعت 13:59 http:// medadrangi65.blog.ir

سلام
به نظرم اگه یه روز آدما بخوان اون مدلی بچه دار بشن،آقایون باید تخم بذارن.خانوما فقط روش بخوابن.من اینجوری قبول میکنم

درود به مدادرنگی!
نخیر!
حرف شما اساسا بر خلاف طبیعت است!

سارا دوشنبه 26 بهمن 1394 ساعت 08:52


مردم از خنده

عطیه یکشنبه 25 بهمن 1394 ساعت 17:29

ای بابا من چ دیر رسیدم ب این پست.
برا 1لحظه ب این فکر کردم که 1روز رو تخم بخوابم. چ کساااااالت انگیزناک.
شومام خلاقیاااااااااا

اتفاقا میشه در همون حالت کتاب خوند فیلم تماشا کردپشت سر این و اون غیبت کرد .....بیشتر بهش فک کنید من معتقدم تخم گذاشتن بهتره!

رضوانه یکشنبه 25 بهمن 1394 ساعت 16:36

سلام مهرداد جان خیلی عالی و خلاقانه بود بنظر من خیلی هم حالت خوب بوده که این نوشته رو نوشتی وگرنه هیچ مغزی اینطور خلاقانه نمینویسه .من که لذت بردم و کلی هم خندیدم
مجکریم

درود بر شما
ذهن بنده کلا همیشه در حال فعالیته و خیلی ربطی به حالم نداره!

دلواره یکشنبه 25 بهمن 1394 ساعت 14:51 http://delvareh.persianblog.ir

خیال پردازی بسیار خوبی بود فقط یادتون رفت که مسئولیت رو تخم نشینی رو پدریانه هم بکنین.چون حالا که تخم گذاشتن بهتره که دو تایی ازش مراقبت کنن.منم در این صورت با شما کاملا موافقم ، تخم گذاشتن خیلی خوبه ، هیکلتم خراب نمیشه

نخیر!
هر کی تخم میزاره خودشم باید روش بخوابم!
گردن ما آقایون نزارید!

فاطمه یکشنبه 25 بهمن 1394 ساعت 14:37

راستش من خیلی به این قضیه فکر کرده بودم ولی چقدر شما بی انصافید!!!!! همه حسن تخم گذاشتن اینه که مردا روش بخوابند و گرمش کنند اینکار را هم زنها باید انجام بدن
ولی از من بشنوید که همین زاییدن بهتر از تخم گذاشتنه

اعتقاد بنده این است که تخم گذاشتن بهتره و همون خانمها هم باید زحمت بکشند و روش بخوابند!

سمانه پنج‌شنبه 22 بهمن 1394 ساعت 20:02 http://sdra.persianblog.ir

ای داد بیداد شمام از دست رفتی که....
اشکال نداره فصل امتحاناست دیگه استراحت کن

نخیر!
شما شاهد خلاقیت هستید
شما هم پست های خلاقانه در وبلاگتان بنویسید تا ما هم بخوانیم....

سمیرا پنج‌شنبه 22 بهمن 1394 ساعت 17:22

تخم بیضی

جیرجیرک چهارشنبه 21 بهمن 1394 ساعت 23:54

مریم چهارشنبه 21 بهمن 1394 ساعت 23:49

عجب...

واقعا که!....

مهسا چهارشنبه 21 بهمن 1394 ساعت 21:14

میدونم مهرداد خان، باید میگفتم لهجه اصفهانی، البته خب بعضی کلمات هم دارین که فرق میکنه با فارسی اگه اشتباه نکنم.

البته شوخی کردم ولی کلا گویش و لهجه متفاوت است و زبان همان فارسی است.....

مهسا چهارشنبه 21 بهمن 1394 ساعت 17:29

وای خدااااا... عالیییی بود!!
دستتون درد نکنه!
آقا مهرداد اگه میشه یکی از پست هاتون رو به زبان شیرین اصفهانی بنویسین؟
لدفننننننن

والا به خدا ما اصفهانیا هم به زبان فارسی حرف می زنیم فقط "لهجمون " اصفهانیه!
ولی چشم ممنون مهسا خانم....

سانیا چهارشنبه 21 بهمن 1394 ساعت 15:19 http://saniavaravayat.blogsky.com

یک لحظه به بچم فکر کردم خندم گرفت ... بااین سوزه هات شما هم

تازه این پست را سانسور کردم! و اگه نسخه بدون سانسورشو می خوندی پس چی می گفتی

ساکت چهارشنبه 21 بهمن 1394 ساعت 14:08

درود بر آقا مهرداد
نگاه جالبی بود...اگه اینجوری بود دیگه زن های ما این همه دردسر نداشتن...این همه مواظبت خاص...تغذیه خاص...تازه چقدر راحت میشد از شر بچه راحت شد...فقط لازم بود بشکنیش
شاد و سلامت باشید

درود بر ساکت سخنگو!
لازم به شکستنش هم نبود خود بچه می شکست و می اومد بیرون!

سهیلا چهارشنبه 21 بهمن 1394 ساعت 13:52 http://nanehadi.blogsky.com/

نمیدونم کدومش بهتره. تخم گذاشتن یا بچه به دنیا آوردن.

به اعتقاد بنده تخم گذاشتن بهتره!

شیرین چهارشنبه 21 بهمن 1394 ساعت 10:56

بیخیال

زری چهارشنبه 21 بهمن 1394 ساعت 10:34

فقط یه حسنی داشت باباها می تونستند با نگاه کردن به پنگوئن از اون یاد بگیرند و به مادر در گرم نگه داشتن تخم همکاری کنند. ایده ی پستتون جالب بود و خیلی قشنگ تمومش کردید

اینکه باباها هم بتوانند روی تخم بخوابند به اعتقاد بنده ایده جالبی نیست!

مرمری چهارشنبه 21 بهمن 1394 ساعت 10:33

عالی عاااااااالی عاااااالی بود ، خیلی خندیدم ، وااااای ، خیلی خوب حرفای خاله زنکی ردوبدل میشد، داداش مهرررررررداد نمونه ای وباااااانمک ، خداوند نگهدارت باشه

ممنون مرمری خانم دوست عزیز....

قاصدک چهارشنبه 21 بهمن 1394 ساعت 01:43

سلام به شما سلام به همه.آقا من به عنوان یه تازه مادر شده به همه مجردا توصیه میکنم زود مزدوج شن وبه همه مزدوجین توصیه میکنم زود تخم بزارن یعنی نه ببخشید زود نی نی بیارن به حرف کسایی که میگن بچه اخه پخه
گوش ندین بچه خیلی خیلی خوبه.تا توصیه های بعدی خدانگهدار

درود بر شما
منتظر توصیه های خوب و کاربردی دیگر شما هم می مانیم....

آبانی چهارشنبه 21 بهمن 1394 ساعت 01:36

واای خیلییی خووب بود خیلییی خندیدم
یاد این جکه افتادم:
من موندم کروکودیل خجالت نمیکشه با اون هیکلش تخم میزاره!!
تو باید بزایی عنتره سوسول!!

مگه تخم گذاشتن چه عیبی داره!
خیلی هم خوبه!

نادیا سه‌شنبه 20 بهمن 1394 ساعت 21:45

عالی بود .راستی امروز درب آسانسور بازنمیشد یاد پست ضربه درمانی شما افتادم و ضربه درمانیش کردم مچکرم

از اینکه یک ابزار و راه جدید برای حل مشکلات و موانع زندگی به شما اموختم به خودمی بالم!

سارا... سه‌شنبه 20 بهمن 1394 ساعت 01:25

سلام....



آقا معلومه امتحانا خیلی فشار آورده !!

خدا شفا بده ...

الهی امین

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.