داستانهای یک فروشگاه
داستانهای یک فروشگاه

داستانهای یک فروشگاه

سگ!

 

خانم جوانی مشتری ماست معمولا هفته ای چند بار به فروشگاه می آید و در لیست خریدش ژامبون و گوشت برزیلی از اقلام ثابت محسوب می شود  ژامبونی هم که  می خرد از گرانقیمت ترین نوع ژامبون است....

ان بزرگوار دیروز سگش را آورده بود! یک سگ سیاه و زشت و لوس که برایش غش می کرد و گفت که این گوشت ها و ژامبون ها را برای ایشان می خرد و با اب و تاب تعریف می کرد که رفته برای جیش کردن ایشان شهر را زیر پا گذاشته و پد مخصوص خریده و هر جا برود او را با خودش می برد و شب هم توی رختخواب ایشان را کنار خودش می خواباند!.....

یکی از پسرها که شاهد ماجرا بود با افسوس گفت کیفیت زندگی بنده از این سگه پایینتره! چون ایشان صبحانه گوشت برزیلی می خورد بنده نان و پنیر می خورم ایشان ناهار ژامبون 90 درصد می خورد بنده دیروز ناهار تخم مرغ آب پز خورده ام این سگه همیشه تو بغل خانم خوابیده و خانم هم مرتب بوسش می کنه نازش می کنه قربون صدقه اش میره! شب هم توی رختخواب کنار خودش می خوابونتش بنده هم شب تا صبح بالش را در آغوش دارم! توی دستشویی خانه مان هم به جای پدهای گرانقیمت فقط یه آفتابه قرمز داریم! این بزرگوار فقط واق می زنه و دم تکون میده ولی من صبح تا شب باید کار کنم و غصه چیزهایی که ندارم بخورم نمیشه جامونو عوض کنیم!؟بنده هم در مقام یک ناصح و مثل آن ادمهایی که خیلی خوب هستند! گفتم:شما شان انسانی خودتان را دستکم نگیرید! یکی از بچه ها پرسید: ببخشید! شان انسانی چیه؟ بنده کمی فکر کردم و از همان سوال کننده پرسیدم :شما یخچال لبنیات را تمییز کردید یا باز هم باید تذکر بدم!؟...

آدرس کانال تلگرام:@mehrdad15301

نظرات 7 + ارسال نظر
ریحانه شنبه 25 فروردین 1397 ساعت 00:32

این ۲۰٪ افزایش زمانی براشون سود داره که بخوان کل دارایی را بفروشن بشینن خونه. نه که مجبور باشن بازم جنس بخرن.

این استدلال مورد قبول علم اقتصاد نیست چون در هر حال به سرمایه و ثروتشان اضافه میشه ....

ریحانه جمعه 24 فروردین 1397 ساعت 13:30

اون پستی که در مورد طلافروش گذاشته بودید کمی برام عجیب بود.
درسته که در ظاهر سرمایش چندبرابر شده، ولی یک کاسب اگر یک شمش طلا برفرض بفروشد باید بتواند با پولش همان یک شمش را دوباره بخرد و خرجی زندگی را هم در آورد.

بالا رفتن ارزش دلار یا طلا به معنای پولدار شدنش نیست. درسته که سودش در این مقطع زیاد شده. ولی در خرید بعدی این سود را از دست میده.

سود کل عوض نشده. فقط گردش مالی افزایش پیدا کرده.

این توجیهی است که خود زرگرها بکار می برند که درست نیست....شما فرض بگیر یک میلیارد طلا داشته باشی وقتی 20%گرون میشه یعنی فاصله ات با اکثریت بزرگی از جامعه که این مقدار طلا ندارند 20% بیشتر شده....تورم باعث عمیق تر شدن فاصله طبقاتی میشه....

سونا پنج‌شنبه 23 فروردین 1397 ساعت 22:46

به نظرم حیوانات حال و هواى زندگى آدم رو عوض میکنن به هیچوجه کار این دخترخانم و احساس محبتش نسبت به اون حیوون رو نمیشه زیر سوال برد
اینجا پیرزن و پیرمردهایى رو میبینم که تنها هستن و با سگشون زندگى میکنن
مرد جوونى هست که وقتى با دوچرخه رد میشه سگ ژرمن شپردش هم پا به پاى دوچرخه باهاش میدوه و من میبینم که ازین دوستى چه لذتى میبرن
دختر و پسر هاى جوونى که با سگهاشون پیاده روى میان
البته سگ رو به خاطر اینکه خودشون دوست دارن آوردن نه واکتش بدى از مردم میگیرن و نه کسى فکر میکنه باکلاس هستن که سگ دارن
ایران که بودم خانمى تعریف میکرد که در آپارتمانش سگ نگه میداره و میگفت هر وقت واق واق میکنه میبرمش توى دستشویى اتاق خواب با چراغ خاموش ! و در دیتشویى و اتاق رو هم میبندم
خیلى هم فکر میکرد آدم باکلاسیه
ولى واقعا این طرز برخورد با یه موجود زنده س؟ چه دوستى و چه حس حیوان دوستى میشد تو رفتارش دید

درسته....
رفاقت با حیوانات و نزدیکی به انها به آدم آرامش میده البته من خودم شخصا تجربه زندگی با حیوانات را نداشته ام ولی افرادی را دیده ام که واقعا به حیوانات خانگی خودشون وابسته اند بخصوص افراد تنها که حیوانات تنها همدم انها هستند. ..

هانیه پنج‌شنبه 23 فروردین 1397 ساعت 13:40

خوب اونا دغدغه شون با من و شما متفاوته وگرنه من بمیرم هم نمیتونم از سگ نگه داری کنم ولی اونا با کمال میل این کارو انجام می دهند
سگ تفاوت ژامبون معمولی رو با ژامبون 90 درصد میفهمه؟؟

ژامبون گوشت قرمز بیشتر و ادویه کمتری داره که سگها متوجه میشن سگ ها فوق العاده باهوشند...

مهسا سه‌شنبه 21 فروردین 1397 ساعت 16:14

ای خدااااا.....
ای خدااااااااااااااااااا......
مطمئنم ابلیس هم دیگه دلش به حال ما میسوزه، متعجبم که چرا خدا اینقدر بیتفاوته!!؟؟؟؟

ربطی به خدا نداره!
باور کنید!

تیلوتیلو سه‌شنبه 21 فروردین 1397 ساعت 14:46 http://meslehichkass.blogsky.com/

عطیه سه‌شنبه 21 فروردین 1397 ساعت 14:42

دوستی دارم ک تازه ازدواج کرده و اشتباه . ب شدددددددت هم مشکل داره تو زندگیش. از هر جهت ک بگی. یه بار زنگ زده بود و با من داشت درد و دل میکرد. همون روز هم سگ مدیرمون ک مریض بود، از بیمارستان مرخص شده بود و اومده بود شرکت یه دوری بزنه. کلی هم اسباب بازی جالب داشت و داشت بازی میکرد ک یه هو شروع کرد واق واق. همین حین هم دوستم گفت صدای چیه؟ گفتم جریان اینه و اوردنش شرکت ک توی خونه حوصلش سر نره و اینجا بازی کنه. همون موقع گفت یک سری چه مشکلات و دغدغه هایی دارن، برای من چه شکلیه خیلی تفاوته واضح و ناراحت کننده بود

شما اگه به اینستا هم نگاه کنید کسانی که حیوانات خانگی بخصوص سگ و گربه دارند دنیای جالبی دارند و البته گاهی درکش برای امثال من که با حیوانات رفیق نبوده ایم ممکن نیست....

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.