داستانهای یک فروشگاه
داستانهای یک فروشگاه

داستانهای یک فروشگاه

استیون هاوکینگ.....

 

 

فوت استیون هاوکینگ یکبار دیگر این ادم عجیب را زیر ذره بین قرار داد مردی با معلولیت شدید که به طرز غیر قابل باوری تاثیرگذار بود برخی این را به مقوله پشتکار و اراده نسبت می دهند ولی من این توانایی خارق العاده را مرتبط با مقوله "هوش "می دانم....به نظر من هوش تاثیرگذارترین عامل شخصی در زندگی ماست عاملی که همه عوامل دیگر را تحت الشعاع خودش قرار می دهد شما اگر به اطرافتان نگاه کنید اغلب افراد موفق به نوعی موفقیت خودشان را مدیون این عامل کاملا ذاتی و نسبتا غیر اکتسابی هستند.....هاوکینگ یکی از باهوش ترین افراد زمانه ما بود کسی که تا انجاییکه من می دانم از انجام هر گونه حرکتی ناتوان بود ولی لااقل در رشته خودش یعنی فیزیک و نجوم از بهترین ها بود.....

چیزی که من را بشدت به این شخصیت جلب کرده این است که او با همه تسلطش بر علوم به خدا اعتقادی نداشت و این برای من به عنوان یک" خداباور" و کسی که به خدا اعتقاد دارد عجیب است....چون معمولا وقتی برای اثبات خداوند بخواهند از طبیعت مثالی بیاورند از کیهان و ستارگان مثالی می زنند استیون هاوکینگ شاید بیشتر از هر ادمی در این جهان به نظم موجود در کیهان و عظمت شگفت انگیزش اشنایی داشت ولی با همه این اشنایی ها او متقاعد نشده بود که این عالم افریننده ای دارد.....

این می تواند یک درس بزرگ باشد این که نهایتا بعضی چیزها باید در قلب ادمها باشد ....

البته هاوکینگ جمله ای دارد که می شود گفت او چندان هم با مقوله قلب بیگانه نبوده است....او در اظهار نظری جالب می گوید:کیهان ارزش چندانی نخواهد داشت اگر خانه آن کسانی که دوستشان داری نباشد!

نظرات 1 + ارسال نظر
نادیا جمعه 25 اسفند 1396 ساعت 21:38

بازم توصیه میکنم ، سخنرانی دکتر مکری رو گوش بدین . دوتا سخنرانی دارن ، در این مورد

حتما.....توی ایام عید که سرم خلوت بشه....ممنون از معرفی....

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.