داستانهای یک فروشگاه
داستانهای یک فروشگاه

داستانهای یک فروشگاه

ماهی بادکنکی ژاپنی ......

 

 

چند روز پیش فیلم مستندی از زندگی ماهی های زیر دریا دیدم که مو به تنم سیخ نمود!.....شاهکار ماهی بادکنکی ژاپنی!....

جریان از این قرار است که  جنس نر این ماهی برای جلب توجه ماهی ماده برای جفتگیری  با باله های کوچک و ظریفش و حرکت دادن شنها  کف دریایک تابلو فوق العاده باشکوه خلق می کند یعنی این شکل هندسی انقدر زیبا و باشکوه است که نه تنها اگر توسط یک هنرمند کشیده شود قابل ستایش است بلکه اگر این شکل را در اینترنت ببینید این شکل بسیار اشناست یعنی من حس می کنم خودم در اشکال هندسی کاشیکاریهای برخی ساختمان های تاریخی چیزی شبیه به این را دیده ام و این شاید بتواند یک واقعیت جالبی را بیان کند.....گاهی زیبایی به حدی که می رسد فرا انسانی می شود یعنی شاید برج ایفل تابلو مونالیزا و سمفونی  بتهون حتی برای سگ ها و گربه ها البته در حد شعور و فهمشان زیبا و قابل ستایش باشد یعنی وقتی یک شکل خلق شده توسط یک ماهی کوچک در کف دریا اینقدر به سلیقه انسان زیبا و باشکوه می اید چرا اثار هنری انسان ها پیش چشم بقیه مخلوقات زیبا دیده نشود!؟ و از این جاست که وقتی عده ای می گویند حتی برای گلها موسیقی بگذارید تا به رشد انها کمک می کند یا با قناریها حرف بزنید تا حالشان بهتر شده و زیباتر بخوانند شاید حرفشان درست باشد..... البته نباید فراموش کنیم ماهی نر یک چنین اثر هنری بزرگ و حیرت انگیزی را صرفا برای به دست اوردن دل یک ماهی کوچولو در کف دریا خلق می کند که ثابت می کند که عشق هم فرا انسانی است....

 

نظرات 7 + ارسال نظر
فائزه سه‌شنبه 2 خرداد 1396 ساعت 14:59

منم دیدم.بعد با کلی ذوق فرستادم واسه یکی گفت قدیمی بود

نفس سین شنبه 23 اردیبهشت 1396 ساعت 18:21

منم وقتی برای اولین اینو دیدم محوش شدم و بارها و بارها دیدمش
و فقط میتونستم بگم
خدایا عظمتت رو شکر

درسته....واقعا شگفت انگیزه...

عطیه شنبه 23 اردیبهشت 1396 ساعت 09:19

این حالا یک ماهیه. ببین انسان چه قدرتی داره... .

کدوم مردی را می شناسید که برای عشقش یک چنین شاهکاری خلق کنه!؟.....من که ندیدم تا حالا

یاسی شنبه 23 اردیبهشت 1396 ساعت 02:36

قیاس جالبی بود .
بااجازه درکانال تلگرا م باذکر منبع قرارمیدم

شما لطف دارید

نادیا پنج‌شنبه 21 اردیبهشت 1396 ساعت 20:31

خب بالاخره میرسیم به این قضیه مهم که :ماهی هم نشدیم ،یکی واسه دل کوچولومون به همچین شکل هندسی بزنه

Nahid پنج‌شنبه 21 اردیبهشت 1396 ساعت 09:01 http://rooznegareman.blogsky.com

عجب پستی. مبهوت موضوع و قلم و تفکرتون شدم. موفق باشین. میشه لینکتون کنم توی وبم. البته مدتهاست از وب دیگه ای پیداتون کردم و گاهی البته خاموش خوندمتون اما این پست تفکری عااالی پشتش بود. خوشحال میشم اگه جوابتون مثبت باشه.

قطعا باعث افتخار بنده هست که توسط شما لینک بشم....

سما چهارشنبه 20 اردیبهشت 1396 ساعت 23:11

چه دید جالبی!
تا حالا از این دریچه نگاه نکرده بودم!

ممنون...

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.