داستانهای یک فروشگاه
داستانهای یک فروشگاه

داستانهای یک فروشگاه

دماغ!

 

 پست "دزد " را اگر بخواهم کامل بنویسم چندین قسمت می شود که البته هنوز ننوشته ام ولی قبل از نوشتن ادامه این پست اینجا پست متفاوتی می گذارم که کمی از زمختی این مبحث کاسته شود....

اینجا چند خانم هستند که دماغشان را عمل کرده اند و البته قضیه از انجا شروع شد که یک نفر از انها دماغش راعمل کرد و بطور زنجیر وار چند نفر دیگه هم به این نتیجه رسیدند که دماغشان احتیاج به کمی اصلاح و باز بینی دارد و مدیونید اگه تصور کنید چشم و هم چشمی در کار بوده است! روزها می بینم که مثلا یک نفرشان چشمانش را خمار کرده و خیلی  ارام و رمانتیک سرش را بالا گرفته و در حالیکه به سقف خیره شده در یک تفکر عمیقی فرو رفته که البته ظاهرا بخاطر این است که خدای ناکرده دماغشان دچار افتادگی نشود و یک وقت ول نشود! یکی دیگرشان که مرتب یه اینه به دست گرفته و دماغ را هم از نظر سایز و هم از نظر فوتوژنیک بودن مورد بررسی قرار می دهد یعنی هر وقت من ایشان را می بینم ایشان مشغول بازرسی دماغ از جهت ها و افق های مختلف و متفاوت هستند و من نمی دانم مثلا وقتی شما دماغت را چک می کنی چرا باید نیم ساعت دیگر هم مجددا این کار را تکرار کنی و اساسا در این نیم ساعت ممکن است دقیقا چه تغییری دردماغ فوق الذکر ایجاد شده باشد و مرتب هم از دوستان می پرسند: خوب شده!؟ بادش خوابیده؟! از من بهتره یا مژگان؟ خوب معلومه از من بهتره چون دکتر من پنج تومن گرفته ولی دکتر مژگان چهار تومن! و اگه احیانا ببینند که مخاطبشان خیلی استقبال نکرده می گویند: دکتر گفته بهتر میشه! بادش بخوابه خوب میشه! البته حسادت ها را هم نمی شود در نظر نگرفت و وقتی از همسن و سال هایشان در مورد کیفیت دماغ سوال می کنند انها کمی پشت چشم نازک می کنند و می گویند: والا دماغ قبلیت بهتر بود! و یا اینکه: من فک می کنم دماغ الهام  بهتره! و یا بعضی تا اونجا پیش می روند که می گویند: فک کنم دماغت یه عمل دیگه بخواد چون قوزش صاف نشده! .....موضوع چسب که داستان مفصلی دارد و کلا چسب زدن نوعی کلاس محسوب می شود من یادم هست دوستی داشتم که در داروخانه کار می کرد و می گفت اغلب کسانی که از ما چسب بینی می خرند دماغشان را عمل نکرده اند ولی بخاطر کلاس ان چسب می زنند! و البته شاید انها با این کار می خواهند این پیام را به رهگذران برسانند: که درست است که این دماغ کمی گنده است ولی تغییر و کوچک سازی ان تحت بررسی است! ....تغییر در دماغ باعث تغییراتی در زندگی هم می شود مثلا یکنفرشان هست که روزی چند بار به دستشویی رفته و مسواک می زند! عادتی که قبلا وجود نداشت و من نمی دانم اساسا چه ارتباطی بین دماغ و دندان وجود دارد البته شاید فکر می کنند بالاخره دندان هایی باید در دهان باشد که در شان این دماغ باشد! برای همین سعی می کنند دندانها را هم سفید و هالیوودی نگه دارند البته این تغییر فقط در دندان خلاصه نمی شود ارام ارام  دماغ جدید منشا تحولاتی در نحوه لباس پوشیدن نحوه حرف زدن و حتی این تغییرات تا عکس پروفایل هم پیش می رود! یکی از انها همین دیروز دیر سر کار امد که دلیلش را پرسیدم و ایشان هم مدعی شدند یک نفر درایستگاه اتوبوس جلوی ایشان را گرفته و گفته ما مشغول ساخت یک فیلم هستیم و به یک هنرپیشه احتیاج داریم و در حالیکه شرایط را برای ایشان توضیح می دادند از اتوبوس جا مانده اند! که البته  همه این ها ناشی از نوعی اختلال روانی تحت عنوان "خود خوشگل بینی کاذب" است! که منشا این تحولات است.....

با همه این احوال اینکه ادمها به ظاهرشان برسند خوب است وقتی ادم حس کند زیباتر است (جدای از اینکه این حس درست است یا غلط) هم حس بهتری پیدا می کنند و هم اعتماد به نفس بیشتری ...زیبایی خوب است هر کجا و در هر چیزی که باشد...

نظرات 18 + ارسال نظر
المیرا شنبه 2 مرداد 1395 ساعت 00:05

سلام اقا مهرداد خوبید؟؟ پست جالبی یود ولی همه اینجوری نیستنااا من خودم بینیم انحراف داشت کج بود استخوانی بود سه ماه پیش عمل کردم البته کاملا طبیعی فقط نقصش برطرف کرد ولی خب چهرم تغییر کرد بعد 4سال بالاخره اینکارو کردم والا هیچکدوم از این ادا و اطوارو نداشتم متاسفانه زیاد مراقبت نکردم امیدوارم تغییر نکنه نگران شدم با خونرن نظر یکی از دوستان درگیر بودم با خودم البته من زیبایی خدادادی رو ببشتر دوستم و مخالف هرگونه جراحی ام ومخالف بینی عروسکی و کوچیک بینی باید بااجزای صورت تناسب داشته باشه ،درضمن من وقتی چسب میزدم خجالت میکشیدم بیرون برم از اینکه زوم کنن رو صورتت .

درود به المیرا خانم
اتفاقا جراحی زیبایی لزوما بد نیست اتفاقا برای خانم ها اگه باعث بهبود چهره ظاهری میشه خیلی هم خوب و مفیده.....

زری جمعه 25 تیر 1395 ساعت 10:21

من هیچ وقت دنبال دستکاری کردن تو چهره ام نبودم. با اینکه در بچگی ام بینی ام شکسته و یه کم انحراف به راست داره، البته واقعا ناچیزه اما هیچ وقت به فکر جراحی بینی نیفتادم. از نظر مالی هم مشکلی نداشتم. اما زیاد دیدم افرادی که حقوق یه سالشون را جمع میکنند تا برن بینی اشان را عمل کنند. پارسال یکی از دوستانم به من گیر داد که ابروهات بی رمق و پایینه . بیا بریم هاشور بزن(یه مدل تاتو هست اما خفیفتر و طیعی تر) با اینکه خیلی مقاومت کردم نهایتا تن دادم. صادقانه بگم خیلی چهره ام بهتر و زیباتر شد. با خودم فکر میکنم بینی هم همینطوره شاید اگر به اون هم تن میدادم رو چهره ام خیلی تأثیر میذاشت؟! اما این رو قبول دارم اینکه همه ی زندگی آدم خلاصه بشه در یه آیینه و بینی یا آیینه و هر عضوی دیگه خیلی بده و جای تأسف داره.

عمل زیبایی بد نیست و بخصوص شاید برای برخی خانم ها لازم باشه! ولی افراط در خود ارایی و رسیدگی به ظاهر درست نیست و البته عمل زیبایی برای اقایون را هم درست نمی دانم که البته نظر شخصی منه....

بانو جمعه 25 تیر 1395 ساعت 00:32

ما از یه نوع چسب دماغ استفاده می کنیم که مثل چسب سفت و محکم هست و باعث میشه که وقتی از دماغ جداش می کنی این نقاط سیاهرنگی که روی دماغ هست را بکنه و برطرف کنه. یه بار برادرم رفت از این چسب ها بخره بهش اشتباهی چسب دماغ دادن!
هیچی دیگه این چسبا هم همین جوری داره خاک می خوره.

راهش اینه که شما دماغتو عمل کنی که چسب ها حروم نشه!

رافائل پنج‌شنبه 24 تیر 1395 ساعت 15:44 http://raphaeletanha.blogsky.com

سلام و عرض ادب.
چرا لا عمل کردن دماغ آقایون مخالفید؟ به نظر من هرچیزی و هر کاری، درستش، خوبه. اگه خانوم یا آقایی دماغش واقعا به عمل زیبایی نیاز داره و یه دکتر متخصص و متهعد هم این موضوع رو تایید میکنه، چه ایرادی داره که عمل کنند. چرا مردهای بیچاره رو همیشه زمخت و زشت تصور کنیم. البته این که گفتم در حد نیاز و واقعی بود نه اینکه یه آقا و یا خانوم بروند و بینی یه بچه فسقلی رو روی صورت بزرگشون درست کنند. مثلا من از وقتی بچه بودم میگفتم باید بینی آقای خمسه عمل بشه.

درود به شما
من با هر گونه عمل زیبایی ویا ارایش صورت مثل ابرو برداشتن و ....برای مردان مخالفم البته به غیر از پیوند مو که به نظر من حق مردان است!
البته اگه بینی اقایی بقول یکی از دوستان در کامنت ها خیلی روشنفکرانه باشد! اشکالی نداره ولی بطور اصولی با عمل زیبایی برای اقایون زیاد موافق نیستم که البته این یک نظر شخصی است که با نظرات دهه هفتادی ها متفاوت است!
جذابیت یک مرد را باید در چیزهای دیگری جستجو کرد.....

سارا... پنج‌شنبه 24 تیر 1395 ساعت 13:17

سلام...

خدا رو شکر که از هرچی شانس نیاوردم ... از موضع دماغ خوش شانس بودم... دماغم اینقدر خوشگله که ......مادر شوهر گرامی که عمرا یاد ندارم ازم تعریف کرده باشه .... همیشه از دماغم تعریف میکنه
جوون که بودم کاملا با عمل دماغ برای زیبایی مخالف بودم ... اما حالا فکر میکنم هرکسی حق داره در مورد زیباییش تصمیم بگیره ... اما در عمل بندرت کسی رو دیدم که عمل بینی ...زیباترش کرده باشه ... بخصوص بعد از گذشت زمان ...شکل بینی تغییر میکنه و ... به صورت های عجیب و گاه خنده دار در میاد....
اما چیزی که هنوز صد در ۱۰۰ باهاش مخالفم .... کوچک کردن و عمل زیبایی دماغ اقایونه ........واقعا مشمءز کننده است
بخصوص که اغلب این اقایون ... ابروهای برداشته هم دارن!!!

درود به سارا خانم
مورد جالبی که هست اینه که رشد انسان بعد از بیست و سه سالگی متوقف میشه ولی رشد لاله گوش و بینی متوقف نمیشه! برای همین هم هست که بعضا پیرمردها گوشها و دماغهای بزرگی دارند....
در ضمن من هم بابت بینی استانداردتان به شما تبریک می گم!

اعظم 46 پنج‌شنبه 24 تیر 1395 ساعت 10:57

واااای چقدر جالب حالات -رفتار --وگفتار خانم ها رو می نویسی


آرزو می کنم یه دماغ عملی همسرت بشه

والا کسی با دماغ ازدواج نمی کنه!

ساکت چهارشنبه 23 تیر 1395 ساعت 21:24

درود بر آقا مهرداد
بین اقوام ما تعداد پسرهایی که بینی عمل کردند بیشتر از دخترهاست...
مامان و خواهر بنده اصرار دارن دماغ من بیچاره رو بسپارن دست دکتر...حالا درست بخاطر یه حادثه یکم بد شده ولی خب چه کاریه...من دماغمو دوووووووست دارم...آقا فکر نکنید میترسما...
ولی واقعا جرئت میخواد آدم با پای خودش بره پیش دکترهای عزیزمون
راستی تشکر...این پستتون یکم حال و هوای من یکی رو که عوض کرد..
شاد و سلامت باشید

درود به ساکت سخنگو
واقعا اون مردهایی که دماغشون را عمل می کند بهشون انتقاد هست!
دماغ باید مرددددددددددونه باشه! البته مال من که یک دماغ معمولی هست ولی اگه غیر استاندارد هم بود مشکلی نداشت چون جراحی بینی برای مردان را درست نمی دونم.....

آسو چهارشنبه 23 تیر 1395 ساعت 19:11

سلام برتو ای دوست.چی بگم والا ...............

درود به اسو خانم
هر چه از دوست رسد نکوست....

مرمری چهارشنبه 23 تیر 1395 ساعت 16:40

سلام به داداش مهرداد گل که سوژهای خوبی داره، منم موافقم اگه بینی قوز داره ویا بزرگه با حالته طبیعی عمل بشه خیلیم خوبه ، من خودم بینیم قوز داشت اونو برداشتم ، نه قیافم خیلی فرق کرده نه سربالا شده نه عروسکی ،نه......... خیلیم راضیم از عملم ، عکس نیمرخ خیلی میگیرم از خودم ،:

درود به مرمری خانم
پس شما هم دماغتون عمل شده!
عکس نیمرخ هم که می گیری!

م چهارشنبه 23 تیر 1395 ساعت 15:26

چه بامزست یعنی هی دماغشو چک میکنه؟
شجاعت این خانم ها تحسین برانگیزه واسه خوشگل شدن هر خطری رو به جون میخرن من با دو بار شکستگی بینی و انحراف بینی کاملا محسوس جرات عمل ندارم چون عوارض بدی داره
راستش دروغ چرا اگه شجاع بودمم اصلا دلمم نمیاد پول بی زبونو بدم واسه عمل دماغ از نظر خودم که خوشگلم نظر بقیه هم مهم نیس
بعد تازه دماغ عمل نشده یه کلاس خاصی بین قشر روشنفکر داره که من این موهبت خدادادی رو با هیچی عوض نمی کنم

اتفاقا یک بینی گنده عقابی و کج و کوله کاملا روشنفکرانه است و ادم را یاد تولستوی میندازه!

مانیا چهارشنبه 23 تیر 1395 ساعت 14:54

سلام
من فک میکنم تمام این کارا از بیکاری نتیجه میشه! یه هم اتاقی داشتم ک دماغش رو عمل کرده بود!،بعد عکس یکی از دوستان ک دماغش رو عمل کرده بود رو بهش نشون دادم میگفت اینکه شبیه خرطوم فیله؟!!!
خلاصه هر کس از خودش و دماغش تعریف میکنه
من خودم معتقدم زیبایی ذاتی ست تا ظاهری

درود به مانیا خانم
در مورد جمله اخر حرف شما درسته گاهی یه نفر از نظر ظاهری زیباست ولی چند روزی که باهاش نشست و برخواست می کنی حالت به هم میخوره! و بلعکس!
ولی زیبایی ظاهری هم خوبه!!

ساناز چهارشنبه 23 تیر 1395 ساعت 14:19 http://sanaz1359.persianblog.ir

سلام. برادر من یک ماه قبل از عید بینیش رو عمل کرد البته فقط واسه زیبایی نبود. بیشتر به خاطر انحراف بینی شدید بود که این اواخر مرتب باعث خونریزی بینی و حلق میشد. خوب ظاهرش فرق کرده دیگه خبری از بینی بزرگ قوز دار نیست. ولی تا همین چند هفته پیش درگیر مراقبتهای بعد از عمل بود حتی مجبور شد یک عمل اصلاحی رو بینیش رو انجام بده. حدود چهار ماهی درگیر بود. فکر کنم اگه کسی اوضاع برادرم رو میدید از عمل بینی منصرف میشد.

درود به ساناز خانم
البته این خانم هایی که اینجا می بینم که دماغشون عمل شده فوری خوب شده اند و بلافاصله دچار ان اختلال روانی "خود خوشگل بینی کاذب" شده اند!

زهره چهارشنبه 23 تیر 1395 ساعت 10:37

سلام من یه همکار دارم می گه نصف مغز ادما تو دماغشونه وقتی عمل می کنن از بین می ره . ما مورد داشتیم طرف لهجه اس با عمل دماغش تغییر کرده تازه پدر مادرش که قبلا ماست بندی داشتن بعد از عمل کارخونه دار و مدرس زبانهای خارجه شدند

درود بر شما
فقط من می دونم که سایز دماغ که تغییر می کنه بعضی چیزها هم دچار تحول و دگرگونی میشه!

تیلوتیلو چهارشنبه 23 تیر 1395 ساعت 10:12 http://meslehichkass.blogsky.com/

سانیا چهارشنبه 23 تیر 1395 ساعت 09:48 http://saniavaravayat.blogsky.com

اقا زدی ترکوندی دماغ ملت رو که
کلا ما ملت جو گیری هستیم یک کاری باب بشه شده دیگه حالا دماغ . میره کم کم رو تتو بدن و خال بدن و.....
اینها خوبه اونی که میره دندش رو برمیداره تا لاغر به نظر بیاد اون رو کجای دلم بگذارم .
خانمی با قد168 و کلا 45 کیلو وزن اومده میگه میخوام برم دندم عمل کنم که کمر باریک یا باربی بادی بشم .....
من حدود 3 ساعت حرف زدم بعد دقت کردم دیدم این بنده خدا دماغش عملی . لب پروتز گونه پروتز . سینه پروتز . مواکستنشن . مژه اکستنش و.....وقتی عکس 5 سال پیشش رو دیدم فهمیدم چقدر زیبا بوده و الان .....

والا جریان تعویض دنده را اولین باره که می شنوم!
خدا رحم کنه!

عطیه چهارشنبه 23 تیر 1395 ساعت 09:33

چند وقت پیش از تلویزیون شنیدم که تعداد جراحان پلاستیک واقعی فکر میکنم فکر میکنم 2000نفر بود در حالیکه 6000نفر دارن بعنوان جراح، جراحی میکنن.
قسمت دندان هم عالی بود منکه اصلا حاضر نیستم سر دماغ ریسک کنم. اولا ک صورت آدمه، دوما راحت نفس کشیدن شب با 2سوراخ بینی رو با هیچ چیییییییییز عوض نمیکنم.

دلیل اون امار اینه که برخی متخصصان گوش و حلق و بینی هم جراحی بینی انجام می دهند! دلیلش هم واضحه فعلا پول تو دماغه!....
منم با نگرش شما نسبت به بینی موافقم!

Sona چهارشنبه 23 تیر 1395 ساعت 04:07

سلام اقا مهرداد
خدا رو شکر سرتون خلوت تره زود به زود مى نویسید
وبتون رو تقریبا هر روز مى خونم
خوشحال میشم که زود به روز میشه

درود به سونا خانم...
من هم از دیدن کامنت دوستان قدیمی مثل شما خوشحال می شم...
شاد باشید

مریم سه‌شنبه 22 تیر 1395 ساعت 22:33 http://marmaraneh.blogfa.com

نمیدونم چرا از وقتی سلفی گرفتن هی مد شده، هی بیشتر یادبینی عمل کننده ها میافتم و آنها که دائم در حال بررسی دماغ جان هستند و اگر اشتباه نکنم شما هم ازطرفداران جراحی بینی بزرگان بودین؟!

به نکته جالبی اشاره کردید معمولا افرادی که جراحی بینی انجام می دهند میل بیشتری به سلفی دارند و شاید دلیلش این باشه که می خواهند دماغشان دیده شود که البته کاملا قابل درک است!
والا نه موافقم و نه مخالف ولی برخی دماغ ها را که می بینم معتقدم که باید کمی جمع و جور شوند!

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.