داستانهای یک فروشگاه
داستانهای یک فروشگاه

داستانهای یک فروشگاه

سرویس بهداشتی!

 

 ما در منتها علیه فروشگاه برای استفاده اهالی فروشگاه یک سرویس بهداشتی داریم که باوسواس تمام نگهداری می شود و کاملا قابل رقابت با یک توالت خانگی است! و یکی از همکاران وظیفه شناس نه تنها به خوبی و به نحو احسن از نظافت و تمییزی انجا مراقبت می کند بلکه در توالت کارفرهنگی هم انجام می دهد! یعنی اینکه در و دیوار دستشویی پر از اعلامیه های متنوعی است که تذکرات و مطالب بهداشتی تذکر داده می شود از قبیل اینکه" لطفا نظافت را رعایت فرمایید" به اسکاچ دست نزنید!" ریختن تفاله چایی در داخل دستشویی ممنوع!" از انداختن اجسام به داخل دستشویی خودداری کنید چون داخل لوله گیر می کند !"می توانید در صورت لزوم از توالت شور هم استفاده کنید!".......

چندی قبل در فروشگاه مشغول قدم زدن بودم که یکنفر پیش من امد و با لهجه و ظاهری نا اشنا پرسید می بخشید شما مسئول فروشگاه هستید؟ من هم گفتم بله بفرمایید او هم گفت می تونیم از دستشویی فروشگاه استفاده کنیم ؟من هم طبق معمول فکر کردم او یکی ازمشتریها است و طبعا با حرکت دست اخر فروشگاه و محل دستشویی را به او نشان دادم....بعد از مدتی دیدم او بیرون رفت و با ده پانزده نفر دیگر داخل شدند و رفتند اخر فروشگاه و پشت درب توالت صف کشیدند و به دنبال انها تعداد بیشتری وارد شدند انقدر که اخر فروشگاه کاملا پر شد و تازه دیدم باز هم افراد جدیدی از زن و مرد و بچه های کوچیک به اخر فروشگاه می روند و داخل صف می ایستند! انقدر تعدادشان زیاد بود که نظم اخر فروشگاه به طور کلی مختل شد و البته با صدای بلندی هم با هم صحبت می کردند که بعضا گوش خراش و غیر عادی بود تازه برخی زنها با بچه هایشان کف فروشگاه نشستند!  من هم بادیدن این اوضاع بیرون فروشگاه رفتم که ببینم چه خبر است که دیدم دو اتوبوس پر از ادم جلوی فروشگاه پارک کرده اند و همگی به قصد توالت وارد فروشگاه می شوند! انقدر که ارام ارام نظم فروشگاه به هم خورد.....مدتی منتظر ماندم که ببینم شاید اوضاع بهتر شود که دیدم نخیر!  صف دستشویی مرتب سنگینتر و فشرده تر می شود و تازه بحث های داغی هم در مورد نوبت رفتن به داخل سرویس بهداشتی در جریان است!  که من هم همان اقایی که از ما اجازه گرفته بود را بین جمع پیدا کردم و به او گفتم برادر من! این جا که استراحتگاه بین راهی اتوبان اصفهان تهران که نیست!  من فکر کردم شما یه نفری و می خواهی توالت بروی نمی دانستم که قرار است به دو اتوبوس پر از ادم سرویس بدهیم! او هم با شرمندگی گفت ما از یکی از روستاهای.....برای یک شرکت در یک مراسم عروسی به اصفهان امده ایم که از اینجا رد می شدیم که بچه ها دستشویی داشتند و ما هم مزاحم شدیم من هم گفتم اول اینکه باید برای دستشویی لااقل به یک پارک می رفتید ولی حالا اشکالی ندارد ولی به اقوامتان بگویید که در فروشگاه اجتماع نکنند و تدریجا وارد شوند تا نظم اینجا بهم نخورد......خلاصه تذکر ما خیلی فایده ای نداشت و ان دستشویی تمییز و خانگی. فروشگاه را به یک دستشویی بین راهی تبدیل کرده و انجا را ترک کردند!.....

نظرات 19 + ارسال نظر
سهیلا پنج‌شنبه 27 اسفند 1394 ساعت 17:08 http://nanehadi.blogsky.com

باید از هر نفر یه مبلغی میگرفتید.اینجوری حداقل ضررش جبران میشد.بعد به اون بنده خدایی میدادید که باید تمیز کنه.خستگی به تنش نمونه

والا قصد ما پول گرفتن نبود و خوشحال می شدیم که کارشان راه بیفتد ولی دردسرهای خودش را هم داشت

سوسن چهارشنبه 26 اسفند 1394 ساعت 01:08

آخ آخ من نصف عمرم صرف برق انداختن دستشویی شده روم به دیفال واسه همینه موقع رفتن مسافرت به دستشویی که فکرمی کنم غصم میگیره

ستاره کوچولو سه‌شنبه 25 اسفند 1394 ساعت 14:00

خخخخ
عجببب
من بخاطر همین دستشویی بین راهی ها از مسافرت رفتن بیزارم
اونم تو ایام عید...

من هم فک می کنم مسافرت در ایام عید واقعا عاقلانه نیست مگر اینکه در مقصد اقامتگاهی مطمئن در انتظار شما باشد.....

زری دوشنبه 24 اسفند 1394 ساعت 23:29

ساکت دوشنبه 24 اسفند 1394 ساعت 18:28

درود بر آقا مهرداد
خوبین؟خوش میگذره؟
دلم برای کامنت گذاشتن تنگ شده بود
خوش به حالتون که سرتون شلوغه و از امر خطیر خونه تکونی معافید مامان بنده از نیمه دوم بهمن ماه شروع کردن و من و خانمی که برای کمک میاد تازه امروز یکم سرمون خلوت شده
این مسئله سرویس بهداشتی فقط در ایران مطرح نیست و معضلی جهانی است..بخاطر همین در سازمان ملل هم همچین روزی رو نامگذاری کردند...
به امید داشتن روزهای خوب برای همگییییییی
شاد و سلامت باشید

درود بر ساکت سخنگو
غیبت دوستان با وفا ثبت می شود و نهایتا از نمره انضباتشان کسر می شود
خانه تکانی به شادی باشد هیچ اشکالی ندارد در عوض پاکی و تمییزی لذت زیادی دارد
شما هم همیشه شاد و سلامت باشید....

نادیا دوشنبه 24 اسفند 1394 ساعت 11:31

اینا رفتن عروسی؟؟پس منتظرشون در راه برکشت باشید

نخیر!
ظاهرا از عروسی برگشته بودند چون ظاهرا بعلت افراط و پرخوری همگی به دستشویی احتیاج داشتند!

حامی دوشنبه 24 اسفند 1394 ساعت 08:50


خدااااا کی میخواد معزل دستشویی حل بشه

معزل دستشویی وقتی حل میشه که معزل مسکن بیکاری الودگی هوا فساد اداری اختلاس ازدیاد طلاق فاصله طبقاتی رکود......حل بشه!

ریحانه دوشنبه 24 اسفند 1394 ساعت 00:26

بحث دستشویی عمومی شد، من سوال کودکی تا الانم رو اینجا مطرح کنم.
چرا دستشویی عمومی های اصفهان اغلب زیر زمین ساخته میشه؟ یعنی زمین رو گود برداری میکنن و اون تو میشه دستشویی! چرا؟؟؟

شاید به این خاطر باشه که ساختمانهای دستشویی در مجموعه ها به چشم نیاد که البته در دستشویی های جدیدا ساخته میشه این مورد را ندیده ام ولی در هر حال اگه در تحقیقات خودتان به کشفیات جدیدی در این مورد دست یافتید ما را هم بی خبر نگذارید!

مهسا یکشنبه 23 اسفند 1394 ساعت 13:23

"سوهان فروشی های بین راهی"

آنا یکشنبه 23 اسفند 1394 ساعت 11:55

من وصیت کردم کل ثروتم بعد از مرگم صرف ساختن و نگهداری دستشویی عمومی بشه

من مطمئنم که جای شما در بهشت خواهد بود!

مهسا شنبه 22 اسفند 1394 ساعت 20:59

جالب بود!
رهبرشون(همون آقاهه که از شما پرسید) باید بهتون می گفت اوضاع از چه قراره!
ولی خب، طوری نیست قضای حاجت خیلی وقتا این درد سرا رو هم داره.

البته من فک می کنم ایشان هم مقصر نبود مشکل اینجا بود که موقعیت فروشگاه ما را با سوهان فروشی های بین راهی اشتباه گرفته بود!

م شنبه 22 اسفند 1394 ساعت 15:21

سلام به آقا مهرداد
فروشگاه شما چه ماجراهای بامزه ای داره. یاد کتاب عطر سنبل عطر کاج افتادم که مفصل به مبحث دستشویی تو ایران پرداخته بود.
این معضل دستشویی نمیدونم کی میخواد حل بشه هر توریستی هم میاد ایران اولین ایرادی که میگیره همینه : شما چرا توالت ندارید؟

درود بر شما
اتفاقا به مطلب جالبی اشاره کردید معمولا در دستشویی های عمومی یک توالت فرنگی هم هست که مخصوص توریست ها گذاشته شده که متاسفانه توالت فرنگی های عمومی از همه توالت ها کثیف تر و غیر قابل تحملتر است و این برای ما با تاریخ چند هزار ساله! و فرهنگی غنی ! که می خواهیم جهان را اصلاح کنیم! واقعا شرم اور است....

فائزه شنبه 22 اسفند 1394 ساعت 15:15

:) خوبه اون آقاهه که مسئول بود عصبانی نشد

عصبانی شد ولی خشمشان را فرو خوردند!

مرمری شنبه 22 اسفند 1394 ساعت 14:35

آخ آخ آخ ،،،،،، من تجربه این مدل مهمونو تو خونمون داشتم تا چن روز عق میزدم ، تقصیر این مدل ادما هم نیستا ، اونا عادت کردن توالتشون تو هوای باز وحیاط میشه ، ،،،،،،،، داداش مهرداد عیدو قرار بود بچه ها بیان شهر خودمون حالا کاری واسشون پیش اومده ما داریم میایم اصفهان پیش بچه ها ........

درود به مرمری خانم
اتفاقا بنده معتقدم توالت ارتباط نزدیکی با فرهنگ دارد!
به شهر ما خوش امدید و امیدوارم خاطرات خوب و قشنگی برایتان بماند

hasti شنبه 22 اسفند 1394 ساعت 14:10

کلا اصفهان دستشویی عمومی کم داره

البته در حالت عادی من فک می کنم مشکلی نیست ولی اصفهان یک شهر توریستی است و در مواقع خاص بخصوص ایام نوروز و ان هم در مناطقی مثل چهارباغ و اطراف میدان نقش جهان با ان حجم عظیم مسافر همانطور که گفتید کمبود دستشویی بشدت احساس می شود...

سانیا شنبه 22 اسفند 1394 ساعت 09:33 http://saniavaravayat.blogsky.com

جدی؟ وای مگه نمی دیدند که اونجا فروشگاه هست ؟ ولی من همیشه معضل دستشویی تو خیابون و اماکن عمومی دارم . بچم چند باری که خواسته بره من جایی بودم نتونستم . یکبار هرکار کردم هیچ کس یک دستشویی معرفی نکرد مجبوری پسرم کنار خیابون ....
باور کنید چاره نداشتم اون هم توجایی محله خوب شهر و بالاشهر خودم خیلی خجالت کشیدم اما بهتر از کثیف شدن و خیس شدن شلوارش بود

کلا دستشویی رفتن تو مملکت ما مصیبته! بچه و بزرگسال هم نداره یا دستشویی ها تمییز و بهداشتی نیست یا اصلا دستشویی وجود نداره!.....

مدادرنگی شنبه 22 اسفند 1394 ساعت 02:21 http:// medadrangi65.blog.ir

عیییییییییییی
دو هفته پیش یه دختربچه تو اتاق پرو مغازه جیش کرد،یاد اون افتادم

البته عذر بچه ها که موجهه ولی همانطور که ذکر شد کلا دردسره!....

افروز جمعه 21 اسفند 1394 ساعت 23:53


اوووووووووی

مهتا جمعه 21 اسفند 1394 ساعت 19:55


چه مغز متفکرایی پیدا میشن

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.