داستانهای یک فروشگاه
داستانهای یک فروشگاه

داستانهای یک فروشگاه

خرنامه!

به نظر شما چرا اینقدر خر و یا همان الاغ! در فرهنگ ما حقیر است!...

به نظر شما چرا اینقدر خر و یا همان الاغ ! در فرهنگ ما حقیر است؟ و معمولا احمقترین ادمها به این حیوان تشبیه می شوند!؟ البته برای توصیف ادمهای بی خرد معمولا از حیوانات دیگری  مانند گاو گوساله!  توله سگ و یا حتی بزغاله!! هم استفاده می شود ولی واقعیت این است که در همه این توصیفات "خر" و "خریت" یک اصالت دیگری دارد! یعنی فقط نام این حیوان است که می تواند جان کلام را در مورد یک ادم نفهم برساند و عقده ها را نسبت به ندانم کاریها و یا احیانا حماقت  کسی توصیف کند مثلا وقتی یک نفر را می بینی که  وسط یک خیابان شلوغ و مملو از ماشین بدون کلاه ایمنی و با یک موتور پکیده! بسرعت تک چرخ می زند وقتی می خواهی تمام  حست را نسبت به حماقت ان شخص بیان کنی وقتی می گویی "عجب گوساله اییه" و یا "عجب گاویه!" حس می کنی مثل قضای حاجت روی توالت فرنگی بطور کامل تخلیه نشده ای! و وجدانت کمی ناراحت است! ولی وقتی از ته دل می گویی"عجب خرییه!" دقیقا مانند نشستن بر فراز یک توالت ایرانی تمییزو بهداشتی و معطر همراه با سیفون اتوماتیک کاملا تخلیه شده ای! و هیچ عقدهای برایت باقی نمانده است! برای همین بنده معتقدم فرهنگ ما به نوعی به این حیوان مدیون است! چون اگر خر نبود ما نمی دانستیم بعضی ها را به چه چیزی توصیف کنیم برای همین عقده ای باقی می ماندیم و البته شاید دیگران هم نمی توانستند ما را چگونه توصیف کنند!!!

شاید دلیل اینکه از نام خر برای توصیف ادمهای احمق استفاده می شود این باشد که به غیر از اینکه خر حیوانی است که تنها به درد بارکشی و حمالی می خورد که فی نفسه کاری پست محسوب می شود حیوان بی شعوری هم هست! مثلا اسب هم کاری مشابه خر انجام می دهد ولی اسب حیوانی نجیب  دوست داشتنی و زیباست که گاهی اوقات جانش را فدای صاحبش می کند و محبت صاحبش را می فهمد و حتی به هر کسی به غیر از صاحبش سواری نمی دهد ولی خر انقدر بی شعور است که همه می توانند بدون هیچ محدودیتی سوارش شوند! و وقتی هم گرسنه اش می شود ان صدای نکره اش را راه می اندازد و تا یک چوب نوک تیز به ماتحتش فرو نکنی ارام نمی گیرد! البته یک حیوان ترکیبی جدیدی به اسم قاطر هم موجود است که از پدری اسب و مادری الاغ بوجود می اید که اطلاع دقیقی از سطح شعور این حیوان در دست نیست! یعنی مشخص نیست که این حیوان بیشتر به مادرش رفته و یا پدرش! برای همین یک موجود کاملا مجهول الهویه و در واقع بشدت دچار بحران هویت است! و تنها چیزی که ازاین حیوان اشتراکی! می شود فهمید این است  که الاغ ماده حیوان باظرفیتی است! ولی جدا ان الاغ ماده ای که در شب زفافش یک اسب را به خودش ببیند واقعا الاغ خوشبختی است!

من یک اعتقاد عجیبی دارم! و ان این است که در وجود همه ما ادمها یک الاغ درون خوابیده است! یعنی همین که گفته می شود در درون ما ادمها یک کودک درون هست که گاهی اوقات و حتی در سنین میانسالی و کهنسالی با رفتاری بچه گانه باید انرا سرگرم کرد و یک حس خوب از ان گرفت  معتقدم یک خر هم در وجود همه ما هست که گاهی اوقات صدایش در می اید! "خر درون" حیوانی است که در وجود همه ادمها هست منتها سایزش و همچنین میزان جفتک پرانیش متفاوت است! و رابطه عکسی با سطح فرهنگ شعور اصالت خانوادگی و سطح بینش سطح فکرو خیلی چیزهای دیگر دارد یعنی هرچقدر که ادمها فهمیده تر و باشعورترباشند این خر کوچکتر است! افرادی هستند که خر درونشان یک کره خر کوچک ناز و ملوس است که حتی عرعرش هم چندان صدای ناخوشایندی ندارد! و با یک هوبج ساکت می شود! افراد دیگری هم هستند که یک الاغ بالغ در درونشان دارند که گاهی اوقات جفتک پراکنی های وحشتناکی می کند ولی انها را هم می شود با چند خیار سالادی ساکت کرد! و البته کسان دیگری هم هستند که الاغی به بزرگی یک فیل! در درونشان دارند که نعره های وحشتناکش گوش عالمی را کر کرده و هر چه علف جلویش می ریزی ساکت نمی شود! و کاملا غیر قابل کنترل هستند و البته سطح خریت افراد به همین هم ختم نمی شود چون افرادی هستند که فاقد خر درون هستند چون خودشان کاملا خر هستند! یعنی اینکه خر درونشان بقدری بزرگ شده  که ان بعد انسانی انها را تحت الشعاع قرار داده و ان را در خودش مضمحل کرده است!البته من یکی ازمعدود افرادی هستم که معتقدم سطح خریت افراد و مدرک تحصیلیشان گاهی اوقات ربطی به هم ندارد! یعنی شما می توانی PHD داشته باشی و درضمن یک خر گنده هم در وجودت عرعر کند!(در خاطره ای که در اینده خواهم نوشت یکی از مصادیق انرا می گویم!) البته معمولا اگاهی افراد منجر به کوچک سازی خر درون می شود ولی مدرک خیر! مخصوصا مدرکی که ناشی از برخی بورسیه های دولت گذشته باشد! 

چیز جالبی که در مورد خر درون قابل گفتن است این است که این خر قابل بزرگ شدن و یا احیانا کوچک سازی است! اگر افراد اگاهیشان بالاتر رود معمولا این خر کوچک می شود ولی گاهی اوقات این خر بزرگ هم می شود که دکتر شریعتی برای عمل بزرگ سازی خر درون از واژه جالب" استحمار" استفاده می کند! استحمار از همان حمار عربی به معنی خر کردن مردم می اید! اینکه وقتی می خواهی از مردمانی سوئ استفاده کنی و از انها در جهت منافعت استفاده کنی اول باید  انها را خر کنی تا بعد بتوانی سوارشان شوی! ادمها به روشهای گوناگونی خر می شوند اگر ادمها اگاه نباشند و تفکر را کنار بگذارند خیلی سریع خر می شوند! تفکر در مورد همه چیز و بدون هیچ خط قرمزی و اینکه بتوانی همه چیز و همه کس را بدون هیچ خط قرمزی به چالش بکشی مانعی بزرگ بر سر استحمار است....

یک استحمار کننده حرفه ای ! باید دارای مهارتهای ویژه ای باشد! اول اینکه باید ادم باهوشی باشد تا نقاط حساس ادمها را بشناسد و بتواند حداکثر استفاده را از ان بکند! دوم اینکه باید قدرت بیان قوی داشته باشد تا بتواند روی انها تاثیر بگذارد وازهمه مهمتر خودش را هم به "خری" بزند! تا کارها پیش برود! ادمها می توانند خرهای خوبی باشند! بدون اینکه جفتک بزنند وعرعر اضافه کنند!استحمار کنندگان ادمهای باهوشی هستند! انها کارها را با برنامه شروع می کنند و ارام ارام افسار را به دست می گیرند و سوار می شوند!...

داستان جالبی را در یکی از سایتهای خبری خواندم که نمونه جالبی از استحمار بود! چندی قبل پلیس عراق یک داعشی را که چندین کمربند انفجاری به خودش بسته بود و قصد عملیات انتحاری را داشت بازداشت می کند بعد از بازداشتش او به گریه می افتد و با التماس از ماموران می خواهد که او را بکشند! ماموران دلیلش را جویا می شوند که او می گوید یکی از مفتی های داعش به او گفته اگر امروز قبل از اذان ظهر بتوانی خودت را منفجر کنی به بهشت می روی و می تواند ناهار را با شهدای صدر اسلام در بهشت بخوری! و التماس می کند که او را قبل از نماز ظهر بکشند تا ضیافت بهشت را از دست ندهد! رئیس پلیس هم تا استدلال او را می شنود می گوید ما هم بعد از اذان ظهر تو را می کشیم که ناهار را از دست بدهی و برای شستن ظرفها به موقع برسی!....به این می گویند استحمار! یعنی انقدر این بدبخت را خر کرده اند که فکر می کند اگر خودش را به همراه چند ادم بیگناه دیگر تکه تکه کند می تواند به بهشت برود! در ذهن او فرو کرده اند که باید از دنیا جهنمی بسازی تا بتوانی به بهشت بروی!...

من معتقدم همه ما باید نگاهی عمیق به درونمان بیندازیم رفتارمان را مورد بررسی قرار دهیم تا از خر درونمان و همچنین سایز و میزان جفتک پرانی ان اگاه شویم! برای همین  اول خودم و بعد همه شما را دعوت می کنم که به خودمان نگاه کنیم!...خر درونمان تا چه حد گنده است!؟

نظرات 23 + ارسال نظر
سام سه‌شنبه 23 تیر 1394 ساعت 03:47

سلام
خوبید؟
طاعات و عباداتتون قبول
ببخشید:
قاطر مامانش اسبه
باباش خر!

سلام بر سام عزیز
البته ما هر دو مدل قاطر را داریم! هم قاطری که مادرش اسب است و باباش خر و بلعکس! منتها همانطور که شما گفتید در کشور ما اکثر قاطر ها همان مدلی هستند که شما گفتید در کامنتها هم دوستان اشاراتی داشتند....

عشق دوشنبه 8 تیر 1394 ساعت 11:05

واقعا چقدر خرتو خر بود از بس نوشته بودی خر
من هم خردرونم واقعا افسار گریخته

امیدوارم در کنترل خر درون موفق و پایدار باشید!.....

رضوانه همدان دوشنبه 8 تیر 1394 ساعت 10:11


خیلی باهال تعریف کرده بودید
و چه ها میکند این خر درون. . .
التماس دعا دارم برای این شب های مبارک و از خدا میخوام با روزه دای خر های درونمان کوچک تر و کوچک تر شود و شایدم مهو . . .

ازدواج الاق و اسبم واقعا باحال بود واقعا خوشبحال الاغه شده

من هم دعا می کنم خر درونمان روز به روز کوچکتر شود!....

آبانی دوشنبه 8 تیر 1394 ساعت 01:11

من بعضی وقتا خرم فعال میشه!البته بستگی به خر کننده ام داره چه استعداد خرکی در خرکردنم داشته باشه!در حال کم پیش میاد خداروشکر!

ولی بعضی وقتا ادم وقتی خر میشه از رو سادگیش خر میشه!!

اون جمله اخر کامنتت کاملا درسته!

ساغر یکشنبه 7 تیر 1394 ساعت 12:02 http://shahreaftabi.blogfa.com

سلام جناب مهرداد خان
خوبی برادر؟خونه ی جدید مبارک باشه
خر درون را همه دارن ولی نسبت آشکار شدنش از شخصی به شخص دیگر متفاوت هست
البته خر درون من گاهی خریت هایی کرده که اصلا قابل جبران نیست
مگر اینکه خود خدا کمک کنه بساطی که خر درون درست کرده جمع و جور بشه
کاش بشه جفتک پرونی هاش را کنترل کنم

درود بر ساغر خانم
خوشحالم که شما را دوباره می بینم
می بخشید هنوز کف خونه پارکت نداره پرده ها هنوز نصب نشده و وسیله پذیرایی هم خیلی اماده نیست!
همین که متعهد به کنترل خر درون هستید قابل ستایش است!

م چهارشنبه 3 تیر 1394 ساعت 16:58

حالا همه چیز به کنار ولی من از منابع موثق پرس و جو کردم گفتند در حین تولید قاطراسبه ماده است و خره نر
علتشم اینه که اگه اسب نر با آن طرز مخصوص جفتگیری چهارپایان خودش را سوار الاغ ماده کند الاغ بدبخت کمرش می شکند ولی اسب ماده تحمل وزن الاغ نر را دارد
و در ضمن اسب ماده بارکش انتخاب میکنند که تنومند است و رحمش فضای خوبی برای رشد دارد و هر چهار پای اسب نگون بخت هم که معمولا دوست ندارد با الاغ جفت شود را با طناب و میخ به زمین محکم میکنند و یک عروسی اجباری ترتیب میدهند
جانم برایتان بگوید که یکی از منابع موثق بنده شاهد عینی بوده است

البته هر دو نوع قاطر موجود است!
قاطری که پدرش اسب و مادرش خر است و بلعکس!
اطلاعات جالبی بود من نمی دانستم!
یک اسب نمی خواهد به یک الاغ شوهر کند! برای همین مقاومت می کند!

zahra چهارشنبه 3 تیر 1394 ساعت 02:10

سلام آقا مهرداد ازاین پست خرتو خرت مطمئن شدم خودتی .
اعتراف نامه:حقیقتش بنده یک عدد خردرون داشتم که ازبس کنترلش کردم دردرونم زادو ولدکرده وطویله را ه انداخته وهرازچندگاهی لجام گسیخته می شوند که تعجب همگان رابرمی انگیزند ودیگران باخود می گویند این همان انسان متمدن به ظاهر فرهیخته است.البته دیگران میگویند ابدا به افکار خردرون من ربطی ندارد. اکنون به این نتیجه رسیده ام که در طول روز مره گیها اندک خریت هم بد نیست .این راهم بگویم این خر ما از کره گی دم نداشت وگرنه آدم های خرشانس خریت هایشان هم مزیت محسوب میشود.

درود بر زهرا خانم
پس شما هر جا خرتوخر باشه یاد ما می افتی!
این که گفتی خرهای درونتان فاقد دم هستند احتمالا انها خر نیستند! بلکه یک موجود جدید و ناشناس هستند!

RaMiN سه‌شنبه 2 تیر 1394 ساعت 14:36

درود خدمت مدیر عزیزم
ناگفته نمونه که قاطرهای ایران از پدر الاغ و مادر اسب زاده میشوند ( مثلی قدیمی هست که میگه به قاطر گفتند بابات کیه ؟ گفت دائیم اسبه . )البته قاطری هم هست که پدرش اسب و مادرش الاغ باشه که ما در ایران نداریم . حتی در زبان انگلیسی دو نوع قاطر با توجه به نوع پدر مادر وجود دارد .
گفتم فرمایشات شما را تکمیل کرده باشم .
در مورد استحمار که فرموده بودید ، هیچ نظری ندارم.
ایام بکام

درود بر رامین خان دوست عزیز
رامین جان اطلاعات خیلی جالبی بود من خودم نمی دانستم
متاسفانه قاطر شناسی بنده کمی ضعیف است!
شما مرد با تجربه ای هستید که اطلاعاتتان ارزشمند است...

کتی جمعه 29 خرداد 1394 ساعت 23:50

شعور ذاتی نیست یک امر یادگرفتنیه،شما میتونید حیوانات رو بر اساس هوششون اموزش بدین،ادم هم بر اساس هوشش و میزان تربیتی که میشه رشد میکنه،تو یک کشور مثل دانمارک میشن انسانهایی اون مدلی و تو عراق و اسرائیل میشن ادمهای اون مدلی،ولی همون ادمایی که تو دانمارک و المان هستن وقتی اون عامل تربیتی برداشته میشه و یا بهتر بگم خوی حیوانیشون در اثر عواملی مثل هیتلر بیدار میشه تبدیل میشن به ادمهایی که میلیون میلیون هم نوعشون رو میکشن،میبینید هممون بالقوه هستیم برای الاغ و خر بودن،فقط میزان فشار عامل بیرونی فرق داره،

همانطور که گفتی دلیل اصلی اموزش و بخصوص فرهنگ است...
فرهنگ همه چیز است...
اینکه ملتی خوشبخت و ارام زندگی می کند و ملتی دیگر در اتش خرافات جنگ فقر ...می سوزد دلیلش فرهنگ و اعتقادات است...

دریا جمعه 29 خرداد 1394 ساعت 22:04 http://qapdarya.blog.ir

سلام پسرخوب ...گشتم تاپیدات کردم ..منم فعلا اومدم اینجا ..
ولی بازامیددارم بلاگفا درست بشه ...
طاعات قبول

سلام و درود به دریا خانم دوست قدیمی
از دیدن دوباره شما بسیار خوشحالم
طاعات شما هم قبول باشه دوست من....

کتی جمعه 29 خرداد 1394 ساعت 14:12

احساس کردم خیلی عصبانی هستین.من خیلی وقتا به بشر فکر میکنم و جدیدا به این نتیجه رسیدم که نوع بشر ذاتا یک حیوانی که تربیت پذیره وگرنه یک حیوان با تمایلات خشونت امیز ،اگر هم ولش کنی بیشتر فقط دوست داره به سمت همون لذتهای حیوانیش بره،کلا فکر میکنم ما خیلی انسانها رو جدی گرفتیم و سطح توقعاتمون رو ازش بالا بردیم. ادم همین چیزیه که الان میبینید،تو کشورهای پیشرفته کنترل شده هستند ولی تو کشورهایی که نمیتونن از مغزشون استفاده کنن چون یاد نگرفتن دقیقا همین الاغی هستن که ما الان داریم میبینیم،ادم میکشن و نیازهای جنسیشون رو ارضا میکنن،احتمالا اگر ما در برابر موجوداتی باهوش تر از خودمون قرار بگیریم مثل مورچه ها هستیم برای اونا،کلونی تشکیل میدیم و معماری مون هم خوبه،ولی دقیقا مثل اونا کارهای تکراری و بزةدون فکر انجام میدیم

من فک می کنم باید توقعمون از ادمها زیاد باشه تنها به این خاطر که ما ادمیم!
باید بنشینیم و خوب فکر کنیم که مثلا چرا کشوری مثل دانمارک انقدر ارام است که فقط هشت زندانی در ان وجود دارد! و در کشور های دیگری مثل سوریه عراق و لیبی چگونه صدهاهزار نفر تا به حال کشته شده اند و این کشورها کاملا ویران و تجزیه شده اند....دلیل این تفاوت فاحش تفاوت بین شعور و فهم انسانهایی است که در ان مناطق زندگی می کنند و نباید به دنبال عامل خارجی گشت...

ننه صدرا پنج‌شنبه 28 خرداد 1394 ساعت 12:38

تقریبا!
اسم کتاب آیین زندگی بود .خیلی جالب بود.

باید یه سری به این کتاب بزنم!

غزال پنج‌شنبه 28 خرداد 1394 ساعت 10:45 http://yaldayeshab.blogsky.com

سلااام
اوه اوه من دزونم یک خر بسییییار الاغ دارم اصلا هم قابل تحمل نیست وقتی پشتک میندازه

درود بر همشهری عزیز
معمولا خر درون دو عمل زشت و ناپسند ازش سر میزنه!
یا جفتک میندازه و یا عرعر میکنه!
من جفتک پرانی را به عرعر کردن ترجیح می دهم پس نتیجه می گیریم خر درون شما نجابت بیشتری دارد! چون فقط پشتک میندازه!

ننه صدرا پنج‌شنبه 28 خرداد 1394 ساعت 10:29

من خر درون ندارم ،خرهای درون دارم که هر کدوم به شیوه خودشون لگد پرونی می کنن!جدیدا یکی از اینها بدجور جفتک می ندازه اگه مهارش نکنم ضربه سختی به من و اطرافیان می زنه!دیروز با خوندن دیل کارنگی کمی مهارش کردم .

پس شما هم با یک گله خر مواجهید!
برای مهار انها برایتان توفیق و صبر ارزو می کنم!
این اقای دیل کارنگی در زمینه مهار چهار پایان درون! تخصص داره!؟

مریم چهارشنبه 27 خرداد 1394 ساعت 19:19 http://marmaraneh.blog sky.com

عجب پست خرتوخری.
والا درون من فکر میکنم، یک خانواده خر زندگی میکنه و بسته به زمان مناسب یکی دوتای حلول میکنند. همیشه هم بعدش مواخذه میشن که چرا این شد و ،،.ولی فایده نداره، خرهستند دیگه.
درضمن توصیفتون از توالت فرنگی و ایرانی را قبول ندارم ودکاملا برعکس شما فکر میکنم.

پس شما با گله ای از خر مواجهید!؟
ولی فک کنم خر درون شما هم مثل مال بنده یه دونه بیشتر نیست نوع جفتک پرانیش بسته به شرایط متفاوت است! و برای همین سوئ تفاهم پیش می اید تعدادشان زیاد است!
باور کن توی اون یه هفته که دبی بودم دلم حتی برای توالت ایرانی هم تنگ شده بود! البته همان طور که به درستی گفتی توالت فرنگی بسیار سالمتر است!

آلیس چهارشنبه 27 خرداد 1394 ساعت 18:51

سلام دوباره
اتفاقا چند وقتی هست که دارم شدیدا روی این خر درونم و بعضا سگ درونم که گاهی پاچه خودم و دیگران رو هم میگیره کار میکنم.به نظر خودم که مخصوصا خره کوچکتر شده و.امیدوارم به همراه با کوچک شدن خر ،خردمندیم بیشتر شده باشه.
یکی از علایمشم همین شروع نوشتن اینجاست.چون نوشتن افکار خودش قدمیه برای بیشتر اندیشدیدن.

درود و صد افرین به شما!
این که گفتی کامنت گذاری باعث کوچک شدن خر درون می شود بسیار جمله خردمندانه ای بود!
در جایی خواندم که شش دقیقه مطالعه در روز باعث کاهش خطر الزایمر در کهنسالی می شود همین کامنت مختصر باعث می شود ادم فکرش را به کار بگیرد و برای همین هم هست که من به غیر از وبلاگ از هیچ کدام از شبکه های اجتماعی استفاده نمی کنم....

سو چهارشنبه 27 خرداد 1394 ساعت 00:33 http://susan5951.persianblig.ir

بایدبگم ازاون پست هایی بودکه آدم دچارمالیخولیامیشه من یه چندوقتی خردرونم خیلی خرشده بودکلی جفتک پرونی کردالان آروم شده

من هم قبول دارم این پست یه کم خرتوخر بود!
همین که اروم شده خوشحالم!

ساکت چهارشنبه 27 خرداد 1394 ساعت 00:09

سلام.
اولاً، خوبه آدم قبول داشته باشه خر درون داره، اگه فکر کنه نداره یا اصلاً بهش فکر نکنه خودش خر تو خری می شه!!!
دوماً، میزنین خر درون آدم رو فعال می کنید بعد میگید در موردش اطلاعات هم بدیم!!!
سوماً، خیلی وقتها خیلی هم خوبه خر درونت فعال شه یه حالی از این جماعت بگیره!!!
چهارماً، خر درون بنده بدجوری امشب حالم رو گرفت. به نظر من وقتی خر درونت جایی که نباید فعال شه اول خودت آسیب میبینی...
پنجماً، خیلی جاها دیگران فکر می کنند مشکل از تو و خر درونته، اما نمیدونند خر درون خودشونه که نمیزاره بفهمن مشکل از اوناست...
ششماً، (داریم؟ ششماً رو میگم!!!) هیچی دیگه همین

درود بر شما
با مورد چهارم و پنجم کاملا موافقم!
کلا باید مهارت "خرشناسی" ادم قوی باشد! که ببیند خریت از خود فرد است و یا از دیگران!...

ساناز سه‌شنبه 26 خرداد 1394 ساعت 16:29

سلام, خر درون من به موقعیت نگاه میکنه. در مقابل بچه هام خر که چه عرض کنم یه چیزی فراتر از خر هست. در مقابل همسر عملکرد این خر یکم بهتره و در مقابل افرادی که خودتون میفهمید منظورم کیا هستند خریت رو میذاره کنار. الان متوجه شدید یا خر فهمتون کنم؟ ( البته واسه انتهای نظرم ببخشید )

درود
بنده کاملا خرفهم شدم!
ممنون!

مریم سه‌شنبه 26 خرداد 1394 ساعت 15:57 http://freeassociation.persianblog.ir

توصیفاتتون جالب و خنده دار بود
با این عبارت که آگاهی با جثه خر درون نسبت عکس داره موافقم
متاسفانه هنوز دستگاهی شبیه ام آر آی که تصویری از جثه خر درون آدم بهش نشون بده اختراع نشده ! تجربه نشون داده بر حسب نتایج و تعداد جفتک اندازی ها نمیشه درست به سایز این خر پی برد چون که ممکنه پیشرفت تکنولوژی و امکانات به دست این خر هم رسیده باشه یعنی ممکنه شما فردی رو ببینید که سایز خر درونش اینقدر بزرگه که تمام اندام این خر از روی شکم این فرد قابل رویته و شاید حتی دست و پای این خر از دهان طرف بیرون زده ولی با تعجب میبینید خره کتاب دستشه داره کتاب میخونه! و یا جلوی لپ تاپش داره مطالب علمی رو گوگل میکنه! و اتفاقن دلیل تعویق افتادن جفتک اندازی ها همین سرگرمی با مطالعه و توهم کوچک شدن خر درونه( به طور خلاصه:طرف توهم اگاهی پیدا کرده) اما بالاخره یه روز سربزنگاه چنان جفتکی میندازه که از یه خر اصیل هم برنمیاد! و البته این میان تنها کسی که متوجه این جفتک و خرابی هاش نمیشه خود اون آدم و افراد شبیه به اونن
امید که خر درونم اگر ناپدید نمیشه دست کم کوچک باشه

درسته!
اطرافیان خیلی بهتر از خود ماها از سایز خر درونمان اطلاع دارند! و گاهی اوقات خری به اندازه یک فیل در درون ما مشغول نعره کشیدن است ولی در عین حال فکر می کنم ادم فرهیخته ای هستیم!
همین که به کوچک سازی خر درون پایبند هستید! قابل ستایشه!...

آلیس سه‌شنبه 26 خرداد 1394 ساعت 14:19

سلام اقا مهرداد
من مدتهاست که چراغ خاموش میام و میرم اما اخیرا چندین بار رفتم اونور نبودین نگرانتون شدم تا اینجا رو دیدم یه نفس راحت کشیدم و گفتم وقتشه اولین کامنتو بذارم.خوب و خوش و برقرار باشید.

درود بر الیس خانم
شما خاموش نباش اینجوری بهتره!
در مورد سایز خر درون شما اطلاعات نمی دهی!؟

مهتا سه‌شنبه 26 خرداد 1394 ساعت 13:32

سلام
واقعا کامل و جامع توصیف کردین.
اما از خر در جاهای دیگه هم استفاده میکنیم که نسبت به این همه مثالی که گفتین چشمگیر نیست.مثل خرپول،خرشانس و...
اما خر درون من کمرنگه،مگه چه اتفاق خاصی بیفته که خر لجباز درونم دیگه آروم نشه و جفتک بندازه اساسی هم حال خودم رو بگیره هم حال طرف مقابلم رو،که پس از بخواب رفتن خر لجلباز درونم کلی تا حسرت میخورم که بقول جیگر،چرا،چرااااا،چرااااااا؟نتونستم خودمو کنترل کنم

درود
البته ان خری که در واژه هایی مانند خرپول و خرشانس...بکار می رود ماهیتش با ان خری که در پست به ان اشاره شد متفاوت است!
از این که مختصات خر درونتان را ترسیم فرمودید سپاسگدارم!

رویا سه‌شنبه 26 خرداد 1394 ساعت 13:27

حالا بنده خدا برا ناهار رسید؟؟عب نداره برا عصرانه که حتما می رسه......
بیچاره ها رو اینقدری شستشوی مغزی می دن که به خانواده خودشون هم رحم نمی کنن
حالا اینا مسلمونن بحثشون سوا....اون دخترا که به بهشت و جهنم اعتقادی ندارن و از کشورای پیشرفته ن اونا رو به چه بهونه ای خر می کنن؟؟
ولی اونجا که گفتین ربطی به تحصیلات نداره کاملا موافقم
به هیچ عنوان نمی شه بر مبنای تحصیلات شعور کسی رو فهمید

ظاهرا بهش گفته بودند اونجا فقط ناهار می دن!
ادمها در همه جای دنیا قابلیت "استحمار" دارند!
شما در مورد سایز خر درون اطلاعاتی نمی دهی!؟

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.